KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Mac 23, 2009

Presiden PAS umum Dato' Seri Nizar Jamaluddin sebagai calon PAS Bukit Gantang sebentar tadi!



PRESIDEN PAS, Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang telah mengumumkan calon bagi memikul amanah PAS di Bukit Gantang iiatu Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin.

Ia diumumkan sekitar jam 10.40 malam tadi pada satu Ceramah Perdana dekat Simpang, tidak jauh dari bandar Taiping. Bagiamnapun, pihak polis melarang ceramah diadakan. Hanya yang diizinkan ialah pengemuman calon sahaja. Ini suatu yang pelik dan amat mengecewakan para penyokong Pakatan Rakyat yang hadir.

Nizar yang masih menjawat jawatan Menteri Besar yang sah mengikut undang-undang telah dinafikan hak beliau oleh Kerajaan Haram Negeri Perak yang dikepalai Dato' Dr. Zamry Abdul Kadir.

Dalam ucapan ringkas selepas diumumkan sebagai calon, Nizar Jamaluddin memberitahu bahawa beliau akan bertemu dengan Ismail Suffian, 49 iaitu seorang anak tempatan Bukit Gantang mewakili Barisan Nasional.

Parlimen Bukit Gantang mempunyai 3 DUN iaitu Kuala Sepetang, Changkat Jering dan Trong. Dalam PRU 12 yang lalu PAS menang mellaui Roslan Shaharom dengan majoriti 1,566 undi.

Secara umumnya, pemilihan Nizar akan dapat membolot undi bukan Melayu pada jumlah yang lebih besar disamping menarik minat lebih ramai pengundi Melayu yang simpati terhadap beliau, dengan apa yang diperlakukan oleh BN khsuusnya Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak terhadap kerajaan Pakatan Rakyat di Perak.

Tiada ulasan: