KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Mac 03, 2009

Wah nama Zamry makin popular, kalau tanding Timbalan Presiden Umnopun pasti menang Mac ini...

DATO' Dr Zambry Abdul Kadir mungkin antara ahli politik yang paling cepat popular dalam negara ini. Namanya semakin menjadi sebutan. Setiap hari, entah berapa ribu kali namanya disebut. Saya rasa, nama Dr Zambry semakin menjadi household name (Gambar ihsan The Nut Graph).

Bagai biasa, pagi ni saya minum teh tarik di Restoran Thaqwa dekat Taman Melewar tu. Nampaknya semakin ramai yang tidak lagi memanggil dengan panggilan Mamak di restoran itu. Semakin ramai yang tidak lagi menyebut, "Mamak! Teh tarik satu!"Dah tak cakap lagu tu dah. Nampaknya semakin ramai yang dok panggil "Zambry! Teh tarik satu!"

Saya pun tumpang sekaki la. Tengah-tengah dok minum teh tarik tu teringin pulak nak makan roti canai bila tengok Ahli Parlimen Pendang, Dr Mohd Hayati Othman makan roti telur (time sidang Parlimen, dekat hari-hari saya minum pagi dengan dia. Dia pun kira dah jadi orang kampung kami dah di sekitar Melewar ni).

Saya pun mintak la roti, "Zambry! Roti kosong satu!" Lepas tu, saya dengar orang yang nak suruh Mamak tu kira ramai yang panggil "Zambry, mari kira! "Apa pun, setakat ni saya tak dengar lagi orang panggil "Dr Zambry! Teh tarik satu!"

Sebagai penghormatan dan tanda persaudaraan dengan Mamak-Mamak yang setiap hari dok masak dan hidang makan minum kat saya, saya berazam nak panggil dengan panggilan yang lebih hormat dan berstatus lagi kepada mereka.

Saya akan panggil, "Dr Zambry! Teh tarik satu!"Tadi, saya juga mendengar cerita OKU serang OKU (orang kurang upaya)
di Parlimen.

BEGITULAH cerita penarik beca dalam blognya. Dan kalau dilihat populariti Dr Zamry ini sudah tentu kalu beliau bertanding kerusi Timbalan Presiden maka dengan mudah tumbangnya Muhyiddin Yassin, Muhamad Taib dan Ali Rustam.

Tiada ulasan: