KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Mac 23, 2009

Pengundi Bukit Gantang diingatkan jangan pilih calon "Parti Perompak" 7 April depan




HARI pengundian 7 April ini menuntut rakyat khususnya pengundi di Parlimen Bukit Gantang menjadi 'hakim' dalam menentukan siapah yang layak menjadi wakil rakyat kawasan itu.

Pengundi yang bijak pastinya tidak akan memilih 'parti perompak' untuk diadikan wakil rakyat kerana BN melalui Pengerusi Perhubungan Umno Perak telah 'merompak kuasa rakyat' di negeri ini menyebabkan Kerajaan Pakatan Rakyat tumbang secara tidak bertamadun, demikian pesanan Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang ketika berucap di majlis Pelancaran Gerak Kerja Pilihan Raya Kelab Penyokong PAS di sini 15 Mac lalu.

“Rakyat negara ini tidak sewajarnya lagi mempercayai dan memberi undi kepada BN yang ternyata telah bertindak zalim kepada rakyat Perak apabila Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak yang dipilih secara sah melalui prses pengundian dalam pilihanraya umum ke-12 pada 8 Mac lalu telah dirampas haknya oleh BN yang rakus dan gilakan kuasa, katanya yang juga Naib Presiden PAS.

"Pengundi di kawasan ini sewajarnya tidak lagi memberikan undi kepada BN kerana BN ternyata telah merampas hak rakyat negeri Perak," katanya. Beliau berharap seluruh pengundi di kawasan ini bertindak bijaksana dan menghantar mesej jelas bahawa pengundi di sini sudah tidak perlukan BN lagi.

Beliau yakin pengundi pengundi di kawasan Bukit Gantang akan bersikap seperti mana pengudi di Permatang Pauh dan Kuala Terangganu yang menolak BN walaupun mereka dijanjikan dengan pelbagai ganjaran yang ternyata hanya janji manis yang tidak boleh dipercayai sama sekali.

Pada majlis itu Ustaz Ahmad awang melancarkan dana untuk mengisi tabung Kelab Penyokong PAs Negeri Perak.

Tiada ulasan: