KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 28, 2009

PAS Wilayah sokong "demontrasi" bantah KDN oleh aktivis Harakah esok!

Bekas Pengurus Besar Harakah, Ishak Surin setuju aktivis Harakah anjurkan "demontrasi" pada hari penamaan calon Bukit Gantang


HARAKAH diminta agar tidak tunduk dengan penggantungan permitnya oleh KDN, sebaliknya berdiri gagah menyatakan kebenaran dan memperjuangkan hak kebebasan bersuara selaras dengan tuntutan Perlembagaan Malaysia.

Menurut Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Wilayah Persekutuan, Haji Ishak Surin, sekalipun KDN menggantung selama tiga bulan permit penerbitannya, ini tidak bermakna apa yang dilakukan oleh KDN itu betul dan mesti akur dengan kehendak tangan-tangan ghaib di belakang agensi kerajaan itu.

Ishak berharap, aktivis Harakah dapat membuat sesuatu seperti demontrasi, menghantar memorandum kepada Suhakam dan KDN, melanjutkan dengan diskusi, debat, forum dan mempelbagaikan bahan cetak serta stiker bagi memberitahu rakyat tentang kezaliman yang diperlakukan oleh KDN terhadap lidah rasmi PAS itu.

Beliau menyokong penuh langkah yang diambil sidang Editorial Harakh untuk mengadakan demontrasi aman esok pada hari penamaan calon sebagai meuar-uarkan bantahan terhadap pengeluar permit itu.

Tiada ulasan: