KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Mac 23, 2009

PAS Perak mohon gunakan tempat yang sama digunakan Najib sewaktu umumkan calon BN

Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang akan mengumumkan nama calon PAS Parlimen Bukit Gantang malam ini.


CALON PAS yang akan bertanding dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang akan diisytiharkan dalam satu majlis Ceramah Besar-besaran yang akan diadakan pada 23hb Mac 2009 ini. Datuk Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang akan membuat perisytiharan tersebut, kata Ketua Penerangan PAS Perak, Misbahul Munir Masduki pada blognya.

PAS Perak akan memohon menggunakan tempat yang sama digunakan oleh Datuk Najib sewaktu mengumumkan calon BN. Tempat tersebut adalah premis awam, kalau calon BN boleh diumumkan di situ, tidak ada sebab calon PAS tidak boleh diumumkan di tempat yang sama.

Kelmarin, ceramah Datuk Seri Anwar bersama Dato' Seri Nizar diharamkan menggunakan kawasan yang telah disewa oleh PAS di Simpang bagi tujuan majlis-majlis ceramah sempena kempen pilihanraya Bk. Gantang.

Permohonan permit telah tidak diluluskan oleh IPD Taiping. Ceramah terpaksa dipindahkan ke Markaz PAS, Bukit Cempedak. Walau bagaimanapun perpindahan tempat tidak menjejaskan kehadiran orang ramai. Sementara itu, ratusan FRU dan pihak polis telah mengepong dan membuat sekatan jalanraya bagi menghalang ceramah tersebut diadakan di Simpang.

Tiada ulasan: