KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Mac 23, 2009

MB Nizar berjaya kumpul RM42,000 hasil lelongan serpihan plak demokrasi yang dipecahkan oleh MBI







Acara lelongan lima serpihan plak demokrasi di bawah "Pokok Demokrasi" oleh Pakatan Rakyat berjaya memungut RM42,000 semalam - Foto ehsan Ajijoi


ACARA lelongan lima keping serpihan plak demokrasi yang berlangsung di bawah "Pokok Demokrasi" iaitu pokok sena di Ipoh, tidak jauh dari Bangunan Kompleks Perak darul Ridhwan telah berjaya mengutip melebihi RM42,000, semalam.
Menurut bloggers Ajijoi, bidaan dibuka kepada orang ramai yang berminat untuk membeli dan menyimpan plak demokrasi sebagai tanda kenangan. Lelongan yang dibuka untuk bidaan bermula daripada RM500 untuk satu serpihan plak tersebut telah mendapat sambutan yang di luar jangkaan.

Plak yang pertama telah dibida sebanyak RM6,800 manakala harga tertinggi diperolehi melalui plak yang kelima dengan nilai RM17,000. Hampir 200 orang telah berkumpul di bawah pokok demokrasi tersebut untuk menyertai lelongan yang dibuat oleh Pakatan Rakyat.

Kehadiran Menteri Besar Dato Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menyerikan lagi acara lelongan tersebut. Nizar lapor Ajijoi, menyatakan di dalam ucapan ringkasnya bahawa demokrasi perlu sentiasa ditegakkan seluruh rakyat Perak.

Acara lelongan plak diadakan bagi mengutip sejumlah wang untuk mendirikan sebuah plak demokrasi yang lebih besar dan teguh dibawah pokok sena setelah pihak yang tidak bertanggungjawab memecahkan plak tersebut dan seterusnya diruntuhkan sepenuhnya oleh MBI.

Tiada ulasan: