KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Mac 03, 2009

Puluhan FRU dan polis berkawal sekitar Bangunan SUK melarang Adun-Adun masuk ke "rumah" mereka untuk bersidang!


Misbahul Munir Masduki dilantik SU Dun menggantikan Abdullah Antong Sabri yang digantung tugasnya semalam

TERKINI 9.30 Pagi: Puluhan trak Unit Simpanan Persekutuan (FRU) dan trak meriam air berada di sekitar Bangunan Perak Darul Ridzuan dimana terletaknya Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak.

Selain itu, lebih 100 anggota polis berkawal di bangunan sekretariat kerajaan negeri manakala pihak polis mengadakan sekatan jalanraya sejak semalam di sepanjang jalan utama menuju ke bangunan berkenaan, lapor Suara Keadilan online sebentar tadi.

Pihak polis juga menghantar 50 jurukamera polis dari seluruh negara untuk merakam sebarang insiden hari ini untuk dijadikan bukti bagi membuat tangkapan. Sebelum itu, semalam Speaker Perak V. Sivakumar melantik Misbahul Munir sebagai Setiausaha Dun bagi menggantikan Abdullah Antong Sabri yang digantung tugasnya.

Semalam, Pengerusi BBC Dun Perak, Drs Khalil Idham Lim melaporkan Speaker DUN Perak, V. Sivakumar telah mengumumkan mengantung Abdullah Antong Sabri sebagai Setiausaha Dewan Negeri Perak dan mengantikannya dengan Setiausaha Politik Kepada YAB. Menteri Besar Perak Pakatan Rakyat, Ust. Misbahul Munir Hj. Masduki bagi melaksanakan kerja SU Dewan dalam Sidang DUN Tergempar pada esok hari. Kenyataan itu diumumkan dalam sidang akhbar semalam.

Tiada ulasan: