KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Januari 30, 2011

BN juga cemas: Bantuan angkut pengundi tidak adil, hanya tertumpu di kawasan Felda



Hujan lebat sepanjang hari Dun Tenang telah mengakibatkan banyak kawasan di luar bandar ditenggelami banjir dan beberapa pusat pengundian terputus hubungan. Keadaan itu menyebabkan ramai pengundi Cina - yang menjadi bank undi Pakatan Rakyat - tidak dapat keluar mengundi. Hanya 50 peratus orang-orang Cina yang sempat keluar megundi hari ini.

Walaupun pasukan polis, tentera, jabatan pertahanan awam dan berbagai agensi kerajaan telah dikerah membantu membawa penduduk ke pusat pengundian, tetapi pemimpin Pakatan Rakyat mengadu ia tidak dilakukan secara adil. Seperti biasa, jentera kerajaan nyang bertopeng hati Umno itu terus mengangkut pengundi Felda, simpanan tetap BN untuk menang.

Mereka mendakwa lebih banyak kemudahan pengangkutan dikerah ke kawasan Felda - yang merupakan penyokong kuat BN. "Mengapa tidak ada bot untuk membawa majoriti pengundi di bandar Labis yang ditenggelami banjir tetapi Felda mendapat semua bot polis dan bomba?" soal Ketua Publisiti DAP, Tony Pua dalam Twitternya.

Menurutnya, kegagalan untuk menyediakan bot dan lori yang cukup, dan diagihkan secara adil di semua daerah pengundian, akan menjejaskan keputusan pilihan raya kecil ini.

1 ulasan:

joecharlie berkata...

LAIN KALI KALAU NAK MENANG PILIH ONE MAN WOMAN MACAM ONE MALAYSIA BUKAN TWO MEN OH NO NO NO MEMANG HAMpas pong.