KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Januari 31, 2011

Jentera BN hambat pengundi di tiga Kawasan Felda, pengundi Cina dan India "diabaikan"!




Betullah kata sahabat, Umno/BN akan mencipta taktik dan strategi baru setiap kali pilihan raya yang kurang diperhatikan atau gagal dipintas strategis atau think-tank Pakatan Rakyat. Dalam PRK Dun Tenang semalam, strategi BN ialah `memaksa' pengundi Melayu (yang mereka tahu pengundi tegar mereka) di tiga kawasan Felda dan kampung tradisi keluar mengundi. Sementara pengundi Cina dan India `diabaikan'.

Hasilnya, calon BN Mohd Azahar Ibrahim menang di PRK Tenang dengan majoriti 3,707 undi. Azahar memperolehi 6,699 undi, berbanding calon PAS Normala Sudirman yang mendapat 2,992 undi.

Namun BN tidak boleh mendabik dada kerana peratusan keluar mengundi hanya 66.7 peratus. Paling memeranjatkan, jumlah pengundi Cina jatuh mendadak kepada 18 peratus manakala India jatuh 23 peratus.  Peratusan mengundi Orang Melayu pula naik melambung kepada 83.3 peratus.

Ini bermakna, BN berjaya menambah majoriti dengan strategi baru iaitu mengerahkan undi Melayu dan dalam masa yang sama mengabaikan pengundi bukan Melayu. Sebab pemikir mereka sudah dapat mengesan pola mengundi berdasarkan pola kaum di Dun Tenang!

Terima kekalahan dalam pilihanraya kecil di N 05 Tenang dengan tenang dan hati terbuka. Perbaiki kelemahan, pertingkat gerakkerja dan perbetul kesilapan untuk depani pilihanraya umum akan datang. Pemuda teruskan gerakkerja anda untuk memburu kemenangan buat perjuangan ini tanpa jemu. Tahniah atas kesungguhan petugas PR... dan syabas atas kemenangan BN dgn harapan tanggungjawab ditunai dgn penuh amanah.

Tiada ulasan: