KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Januari 07, 2011

Rais Yatim tak serius bersihkan dirinya dari tuduhan merogol orang gaji

Zulkifli Mohamad Omar, Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan

Bergegas Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim menafikan bahawa beliau tidak terlibat merogol orang gajinya. Semuanya itu, angkara fitnah jahat parti-parti pembangkang dan blogger. Stop di sini.

Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkifli Mohamad Omar pula mahu Rais menyaman Mingrant Care yang menyiasat kes tersebut, dan beberapa laman blog yang memaparkan gambar serta menamakan beliau sebagai tertuduh berkenaan.

Katanya, tak cukup dengan menafi sahaja. Ini kerana sesiapapun  akan berbuat demikian jika dituduh. Penafian mesti diikuti dengan komitmen yang jelas bahawa beliau tidak terlibat merogol amahnya. WikiLeaks juga patut didakwa.

Seorang lagi pemimpin Pakatan Rakyat, Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin mempersoalkan mengapa pihak berkuasa tidak bertindak atau menyiasat penafian Rais Yatim berhubung kes rogol amah, lapor TV Selangor.

"Sebagai respon kepada penafian Rais Yatim terhadap isu ini, saya mempersoalkan tindakan Rais yang seolah-olah cuba menyalahkan pihak Pakatan Rakyat, bloggers dan media bahawa kononnya insiden ini ialah ciptaan permainan politik berkepentingan.

"Wanita Keadilan menganggap ini sebagai satu tuduhan keras dan Rais patut segera memohon maaf," kata Zuraida dalam satu sidang media di pejabatnya.

Menurut Ketua Wanita PKR, Rais dan kabinet Umno-BN bersikap sambil lewa dan berbaur politik dengan mengabaikan siasatan kes sejak beberapa tahun dahulu sebelum disensasikan semula oleh internet.

Tiada ulasan: