KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Mac 30, 2008

YDP MAIPP Didesak "UNDUR" Dari Jawatan Itu Segera!

By MOHD SABRI SAID

ATAS rasa tanggungjawab PAS Tanjung melancarkan memorandum membantah kedudukan Shabudin Yahya sebagai Yang DiPertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (Maipp) dan dijangka akan menyerahkan memorandum tersebut pada Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohd Fairuz Khairudin awal minggu depan.

Yang DiPertua PAS Tanjung, Yacoob Omar berkata, kutipan tanda tangan sedang digerakan oleh aktivis PAS Tanjung serta individu yang mahu melihat YDP Maipp melepaskan jawatanya dengan berhemah.

"Kami rasa terpanggil untuk melancarkan memorandum membantah kedudukan YDP Maipp yang tidak mahu lepaskan jawatan dengan baik setelah kerajaan Barisan Nasional (BN) tumbang dalam pilihan raya umum 8 Mac lalu. Kami laksanakan tugas ini bukan menangguk di air keruh tapi atas rasa tanggungjawab sebagai rakyat negeri ini, " ujarnya dengan nada marah.

Jelas Yacoob, semenjak kutipan tanda tangan berjalan ramai masyarakat Islam kecewa dengan keengganan YDP Maipp untuk turun dari jawatan tersebut walaupun alasanya jawatan tersebut dipersetujui oleh Yang DiPertuan Agong.

PAS Tanjung rasa terharu dengan sikap yang ditunjukan oleh Timbalan Ketua Menteri ketika berhadapan dengan isu ini yang mahukan isu berkenaan diselesaikan dengan santun tidak mahu melukakan hati mana-mana pihak.

"Satu penghormatan patut diberikan pada Timbalan Ketua Menteri kerana begitu sabar menghadapi situasi sebegini, " tegasnya.

Shabudin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Permatang Berangan masih berkeras tidak mahu melepaskan jawatan berkenaan sepertimana kenyataan yang dikeluarkanya dalam akhbar arus perdana baru-baru ini.

Kata Yacoob lagi, setakat ini lebih 1000 orang telah menandatangani memorandum yang dilancarkan ketika kedatangan Penasihat Parti Keadilan Rakyat Malaysia (KeAdILan), Dato' Seri Anwar Ibrahim ke Masjid Jamek Omar Al-Khatab, Bayan Baru 21 Mac lepas.

Memorandum itu akan diserahkan kepada Timbalan Ketua Menteri di pejabatnya tingkat 52 Komplek Tun Abdul Razak (Komtar) awal minggu depan sebelum mesyuarat mingguan exco diadakan

Tiada ulasan: