KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Januari 05, 2011

Terkini panas: Bukti Pemalsuan Ujian DNA Dalam Kes Perbicaraan Anwar Ibrahim Tahun 1998


Benar atau tidak terdapat tiga (3) laporan perubatan yang berbeza antara satu sama lain,yang disediakan oleh Dr.Abdul Rahman Yusof. Laporan pertama disediakan pada 26.10.1998 atas arahan Gani Patail. Laporan kedua (yang akan dirujuk sebagai Ekshibit-A9) dan Laporan Ketiga masing-masing tanpa bertarikh disediakan oleh Dr.Rahman di antara 14.12.1998 hingga 21.12.1998 yang diarahkan oleh Tan Sri Mohtar Abdullah (Allahyarham Mohtar), Peguam Negara ketika itu.

Kandungan lengkap surat terbuka oleh Mat Zain Ibrahim tentang "Bukti Pemalsuan Ujian DNA Dalam Kes Perbicaraan Anwar Ibrahim Tahun 1998" BACA DI SINI.

Benar atau tidak dua (2) daripada tiga (3) Laporan diatas,iaitu Laporan Pertama bertarikh 26.10.1998 dan Ekshibit-A9 telah dikemukakan dalam prosiding Suruhanjaya Di-Raja Tersebut, dan dirakamkan dalam Laporan Suruhjaya berkenaan.

Benar atau tidak Laporan Pertama bertarikh 26.10.1998 yang penyediaannya diarahkan oleh Gani Patail, tidak terdapat dalam Laporan Suruhanjaya yang kemudiannya diperkenankan oleh SPB Yang Di-Pertuan Agong.

Jika Gani Patail dan/atau Tan Sri Musa Hassan (Musa Hassan), dan/atau Dr.Rahman dan/atau ACP Mat Zain Ibrahim (ketika itu Pegawai Penyiasat kes mata-lebam), sama ada secara bersendiri atau berpakat, tidak terlibat dengan apa cara sekalipun dalam pembikinan ketiga-tiga Laporan Perubatan seperti yang tersebut diatas, bolehkah YBhg. Datuk jelaskan bagaimana laporan-laporan tersebut, kesemuanya berjumlah 65 muka surat, boleh ujud dan siapa yang bertanggungjawab dalam pembikinannya.

Sumber > Surat Terbuka Mat Zain Ibrahim

Tiada ulasan: