KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Mac 16, 2008

BUKTI TERANG: Laman WEB Terus Jadi MEDIA ALTERNATIF Paling EFISYEN!

Bukan sahaja RTM, TV3 dan media cetak pro BN tidak dipercayai malah Menteri Penerangannya sendiri ditolak mentah-mentah oleh rakyat. Mereka lebih senang menelaah minda bloggers dan laman web alternatif!

By TARMIZI MOHD JAM


KEHEBATAN Laman Tranungkite tidak boleh disangkal lagi. Empat artikel yang saya postingkan kira-kira jam 8 malam tadi (15/3/08), dan disiar antara jam 9.00 mendapat hit yang agak tinggi.

Ketika analisa pendek ini dibuat kira-kira jam 1.21 minit pagi, dipaparkan selama 4 jam 21 minit di Tranungkite, mendapati angka pengunjung begitu tinggi sekali.

Artikel Tok Guru Nik Aziz Berkhutbah Di Masjid Selangor Jumaat Depan sudah dibaca seramai 5,348 orang. Artikel Ir Nizar Jamaluddin MB Perak Paling Popular? dibaca oleh 5,136 orang.

Sementara artikel Shahidan Pula Biadap Kepada Sultan dibaca seramai 3,269 orang.

Dari empat artikel yang dipostingkan oleh Tranungkite, artikel Pakat Semua Adun BN Sertai Pembangkang - Shahidan MB Baru dibaca dengan jumlah paling ramai 7,245 orang.

Ini bermakna setelah kesemua artikel dipaparkan selama 4 jam 21 minit di skrin Tranungkite, pengunjung yang menjengah dengan jumlah yang begitu luar biasa membuktikan bahawa blog dan laman web terus menjadi tarikan kuat untuk rakyat mendapatkan sumber berita yang lain dari propaganda BN.

Tahniah dan syabas buat Tranungkite! Bukan kerana sering menyiarkan artikel saya tetapi kerana laman ini banyak membantu secara konsisten perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS, menjulang kehendak rakyat dan cekal berdepan pelbagai mehnah!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dgn mandat Wal-Asri, sekadar peringatan...

Re: Novus Ordo Seclorum & The All Seeing Eye (Score: 1)
by afterdark on Sunday, March 16 @ 04:46:34 MYT
(User Info | Send a Message)

Ada yang bertanya kepada saya kenapakah saya mengatakan KJ sebumbung dengan DSAI di bawah Freemason. Jawapannya ada banyak tetapi satu yang senang utk saya kemukakan adalah kerana keduanya membuat sesuatu yang tidak munusabah dalam keadaan biasa.

Mana-mana pengikut FreeMason akan diminta menunjukkan simbol persetujuan mereka. Oleh itu sepertimana individu2 berkuasa di dunia lainnya, simbol itu terpaksa ditunjukkan walaupun kemudiannya akan dikatakan berlaku secara kebetulan.

Di dalam Freemason, lambang paling penting adalah "Sebiji Mata Yang Melihat Kesemuanya". Ini adalah mata dajal dan mata Iblis bagi pengkut Freemason. Bagi seorang bekas seorang TPM yang tinggi IQnya dan luas pengetahuan dunia luar, adalah tidak munusabah bagi DSAI tidak mengetahui bahawa lambang Keadilan itu adalah lambang tentinggi Freemason. Lagipun lambang itu tiada kaitan dengan agama Islam atau sejarah Melayu langsung. Jadi dari mana datangnya idea lambang mata tersebut?

Bagi KJ pula, dia nampaknya memilih bukan lambang tetapi nombor paling suci dalam Freemason iaitu nombor 13. Pada 12 haribulan Pak Lah kata tidak akan bubar, tetapi pada 13 tetiba bubar plak. Nombor 13 dan 33 adalah nombor 'suci' bagi Illuminati. Banyak perancangan untuk membawa malapetaka mesti dimulakan pada hari ke 13. Sila lihat

http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/13_33_freemason_sig.htm

Jadi sepertimana juga lambang "mata" bagi DSAI yg mana tiada logika disebaliknya penciptaannya, maka KJ juga tidak akan dapat menjelaskan dengan logik kenapa dia telah memujuk mertuanya untuk mesti membubarkan parlimen pada 13 haribulan. Bagi sesiapa yang mengetahui latarbelakang Freemason, sikap begini menunjukkan kemungkinan seseorang itu terpaksa atau telah dinasihatkan agar melakukan sedemikian kerana itulah syaratnya terima janji Freemason.. kena ikut tradisi dan kepercayaan mereka.

(dari laman web Berita KMU)

Tanpa Nama berkata...

Islam and Freemasonry

Many Islamic anti-Masonic arguments are closely tied with Anti-Semitism and Anti-Zionism, though other criticisms are made such as linking Freemasonry to Dajjal.[64] Some Muslim anti-Masons argue that Freemasonry promotes the interests of the Jews around the world and that one of its aims is to rebuild the Temple of Solomon in Jerusalem after destroying the Al-Aqsa Mosque.[65] In article 28 of its Covenant, Hamas states that Freemasonry, Rotary, and other similar groups "work in the interest of Zionism and according to its instructions…."[66] Many countries with a significant Muslim population do not allow Masonic establishments within their jurisdictions. However, countries such as Turkey, Morocco, and Egypt have established Grand Lodges[67] while in countries such as Malaysia[68], and Lebanon[69] there are District Grand Lodges operating under a warrent from an established Grand Lodge.

(Dari Wikipedia)

Tanpa Nama berkata...

Ekoran dari bantahan Lim Kit Siang , DAP terlah di anggap oleh semua rakyat Malaysia termasuk setengah orang Cina sebagai parti chauvinist yang sempit yang tidak pandai menyesuaikan diri di dalam masyarakat malaysia dan sanggup menghina raja dan apa apa yang berkaitan dengan Melayu. PAS bangkit menjadi parti yang berdiplomasi tinggi , toleran dan matang. Inshaalah MB perak yang di calun akan mengangkat sumpah dengan selamat.
Pakatan PAS DAP dan PKR masih di perlukan di Parliment untuk men check and balance BN dalam perkara yang bersangkutan banyak lagi perkara penting saperti masaalah kenaikan harga barang, kemiskinan. pengganguran, kecekapan memerintah, pembangunan, pembaziran , kedaulatan, dan keselamatan. Oleh itu pakatan pembangkang walaupun longgar masih di perlukan.
Di peringkat parliment PAS akan masih lagi menghadapi masaalah dengan DAP dan PKR. ini kerana DAP akan menentang dasar DEB yang merupakan perkara penting bagi orang Melayu. DAP juga akan menentang hal undang undang murtad dan banyak lagi hal yang sensistive kepada orang Melayu. PAS mesti bijak menanggani masaalah orang melayu di peringkat federal dan mestilah bertindak atas dasar case by case. Kemungkinan besar PAS terpaksa memerlukan undi luar untuk menjayakan usul nya atau terpaksa menyokong pihak luar dari barisan pembangkang jika hal kepentingan Melayu dan Islam menjadi keutamaan. Yang penting nya PAS mesti keluar dari experiment ini dengan lebih mulia dan matang dan di anggap abang tua yang bijaksana bagi mengahadapi PRU13.
Apa yang saya takutkan ialah PAS menjadi bertambah liberal akibat mahu di terima rakyat berbagai ugama dan dalam proses itu PAS menjadi tidak relevant bagi orang Melayu MUslim. Menjadi peranan ulama , intellectual dan aktivis dalam PAS supaya matlamat perjuangan Islam dalam PAS tidak di leburkan oleh mereka yang mengejar dunia yang berselindung dalam politik liberal demokrasi. Kita berdoa supaya Allah tidak menukar kemenangan ini menjadi bala yang besar tsunami

(Dari almuslimin2.blogspot.com)