KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Oktober 23, 2010

Penarik Beca belasah ulama yang lebih hina dari taik babi


TAU dak ulama mana yang lebih jijik dari taik babi? Ia adalah ulama jahat yang memutarbelitkan hukum agama atau memutarbelitkan fakta dengan tujuan untuk memperbodohkan masyarakat demi kepentingan jahat tuan yang mempecacaikannya.

Saya maksudkan semua ulama yang melakukan kejahatan sedemikian atau seumpamanya - tak kira dari parti mana pun. Bila mereka melakukan perbuatan yang disebutkan itu, mereka lebih jijik dari tahi babi

Kalaulah kiranya berlaku mana-mana ulama PAS menghalalkan rasuah dan dimurnikan pula rasuah itu dengan nama infak di jalan Allah s.w.t. demi kepentingan perjuangan Islam (contohnya membeli pejabat parti), ulama itu juga lebih jijik dari taik babi. Malah lebih jijik lagi sebab dia bercakap tentang memperjuangkan Islam.

Anda bayangkanlah sendiri betapa jijiknya tahi babi sedangkan babi itu sendiri pun diklasifikasikan dalam hukum agama sebagai najis mughallazah.

Ketika mempertahankan penglibatan Datin Seri Rosmah Mansor dalam Festival Busana Islam (IFF), itu Fathul Bari Mat Jahya kata, pembangkang sengaja membesar-besarkan isu itu dengan meletakkan sepenuhnya kesalahan atas bahu isteri Perdana Menteri itu tanpa menyiasat terlebih dahulu perkara itu.

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata," katanya (lihat Malaysiakini "IFF: Ulama muda pertahan Rosmah, selar pembangkang").

Logik akal kontot yang dia gunakan bukan sahaja menyesatkan dirinya yang mungkin dah jauh tersesat malah boleh menyesatkan orang lain juga. Adakah apabila perbuatan menghina Islam dianjurkan, penganjur sahaja yang salah? Penaung kepada penganjuran kejahatan menghina Islam itu tak salah? Punya nak jadi pecacai Umno, fakta pun diputarbelitkan.

Saya teringat apa yang diriwayatkan oleh Ibnu Umar: "Allah melaknat khamar (minuman keras), peminumnya, penuangnya, penjualnya, pembelinya, pembuatnya, pemesan produknya, pembawanya, orang yang dibawakan khamar kepadanya dan pemakan keuntungannya (Riwayat Abu Dawud dan Ibnu Majah)." - http://penarikbeca.blogspot.com

Tiada ulasan: