KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Oktober 30, 2010

PRK Dun Galas >> Umno cemas undi Cina belum boleh digoyah lagi


Namun demikian, proses meluluskan permohonan tanah yang lambat turut menjadi rungutan ramai pengundi Cina dan Melayu.  Ketua MCA Bahagian Gua Musang, Chee Sien Chen berkata, penyokong PAS adalah mereka yang mendapat geran tanah.  Chee mengkritik bahawa prosesnya terlalu lambat, dan penduduk perlu mengikuti perkembangannya dengan kerap.

Wan Abdul Rahim memberitahu MerdekaReview bahawa Pengerusi MCA Perhubungan Negeri Kelantan, Ng Yen Yen hanya menyasarkan 50% undi Cina.  Wan Abdul Rahim tidak menganggap bahawa MCA mampu meningkatkan undi Cina kepada BN, malah isu seperti Negara Islam tidak akan berkesan.

Mengikut statistik pasukan kempen DAP, daripada 2,300 orang pengundi Cina, sebanyak 368 orang bekerja di luar kawasan Galas.  Angka ini belum termasuk kira-kira 1,000 orang pengundi Melayu yang juga bekerja di luar kawasan Galas.  

Justeru itu, "medan perperangan" dijangka diperluaskan ke Kuala Lumpur.  Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat akan melawat ke Kuala Lumpur pada hujung minggu ini untuk memujuk agar anak watan Galas kembali mengundi. - WONG SHU QI

Tiada ulasan: