KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Oktober 17, 2010

Harakah-KAMI ziarah Yusuf Jalil sudah 4 tahun diserang stroke


Bekas Pengarang Harakah yang pertama dan antara pengasas lidah rasmi PAS, Yusuf Jalil begitu gembira dengan kunjungan Ketua Pengarang Kumpulan Harakah yang juga Presiden Kumpulan Aktivis Media Independen (KAMI), Ahmad Lutfi Othman ke rumahnya dua hari sebelum Syawal.

Lutfi diiringi Pengarang Berita Harakah yang juga Setiausaha KAMI, Tarmizi Mohd Jam menyampaikan sumbangan Bilik Berita Harakah dan KAMI kepada Yusuf yang sudah empat tahun diserang stroke.

Ketika dikunjungi, bahagian badan sebelah kirinya masih tidak berfungsi dan terpaksa berjalan menggunakan tongkat atau kerusi roda. Beliau banyak menghabiskan masanya di rumah yang kini menetap di Kg Sungai Tua, Batu Caves.

Menceritakan kisah silamnya, kejadian stroke yang dialaminya begitu pantas. Paling sedih, ujarnya, tidak sampai sebulan beliau terlantar, isterinya yang tersayang pula diserang stroke dan meninggal dunia sebulan kemudian. Turut menyampaikan sumbangan pada ziarah tersebut ialah Exco Kerajaan Kelantan, Dato' Husam Musa melalui wakilnya, Anis Sofian.

Tiada ulasan: