KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Oktober 29, 2010

PRK Dun Galas >> Hah apa nih "berkecai tulang dan juga badan, bercerai jasad dari nyawa"

Sebarang wasangka mengenai kekurangan semangat politik dan kepimpinan pentadbiran Najib untuk melonjatkan transformasi politik, ekonomi, sosial dan kerajaan yang merupakan tiang penting bagi penyelamatan ekonomi dan nasional Malaysia telahpun dihapuskan oleh Ucapan Pembukaan dan Ucapan Penutup Presiden Najib di Perhimpunan Agong UMNO.

Apakah reaksi yang Najib harap dapat semasa beliau mengungkapkan perkataan-perkataan "berkecai tulang dan juga badan, bercerai jasad dari nyawa" supaya UMNO mempertahankan cengkamannya di Putrajaya walau apa pun kos pengorbanannya, malah disebut-sebut mengenai "penghapusan etnik"?

Mengapakah editor the Malaysian Chronicle Wong Choon Mei boleh diganggu dan dipermangsakan kerana menerbitkan laporan yang mengandungi perkataan-perkataan ini, sungguhpun inilah apa yang diungkapkan oleh Najib, walaupun versi penjemahan dari Bernama tidak digunakannya?

Inilah apa yang diungkapkan oleh Najib dalam Ucapan Presiden UMNO beliau: "Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa.  Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!"

Parti-parti Pakatan Rakyat - DAP, PKR dan PAS - juga bersedia berjuang secara habis-habisan untuk menakluk kuasa di Putrajaya dalam pilihanraya yang akan datang demi mengakhiri salah tadbir BN/UMNO selama ini, tetapi kami akan mencapai objektif ini secara aman dan menerusi cara demokratik iaitu menerusi kotak undi dan bukannya "berkecai tulang dan juga badan, bercerai jasad dari nyawa" ataupun "penghapusan etnik".

Perdana Menteri mestilah hadir di Parlimen dan menjelaskan apa yang beliau maksudkan apabila beliau mengungkapkan kata-kata tersebut kerana ianya adalah bagaikan suatu jaminan daripada beliau bahawa beliau tidak akan menerima keputusan pengundi yang ingin bertukar kerajaan persekutuan dari BN kepada Pakatan Rakyat dan beliau bersedia mengorbankan proses demokratik dan menghapuskan kedaulatan undang-undang supaya beliau dan UMNO boleh kekal berkuasa. - LIM KIT SIANG

Tiada ulasan: