KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Februari 04, 2008

1,000 Petugas PAS Wilayah SEDIA GEMPUR 4 Kawasan Bertanding!


Jentera Pilihan Raya PAS Wilayah sudah bersedia. Lebih 1000 petugas iltizam untuk berkhidmat menentang jentera BN dalam pilihan raya ke 12 ini. Keyakinan mantap Haji Ishak Surin terhadap sokongan petugas, sukar dinafikan pada himpunan sempena Kenduri Rakyat!

By HERMAN SAMSUDEEN

SETIAUSAHA Agung PAS, Dato’ Kamaruddin Jaafar, yang merasmikan Himpunan Petugas Pilihanraya PAS Wilayah Persekutuan semalam menegaskan bahawa PAS akan tetap bertanding walaupun SPR kini masih lagi tidak bersih sepenuhnya.

“Kita tetap menyertai pilihanraya ke-12 bagi menafikan cita-cita BN yang mahukan zero pembangkang di Parlimen dan DUN. Kita tidak mahu memberikan kemenangan mudah kepada mereka dan tetap berusaha untuk menjadi pembangkang yang kuat di Parlimen dan Kerajaan yang memerintah di beberapa negeri yang disasarkan.

“Kita mahu tunjukkan pada rakyat bahawa PAS bersungguh untuk membawa suara rakyat yang kini semakin ditindas. Walaupun SPR masih lagi tidak bersih, itu tidak bermakna kita harus mengaku kalah dan penyertaan ini adalah satu cabaran kepada SPR untuk mereka lebih berhati-hati dalam pilihanraya kelak.” kata beliau.

Himpunan Petugas Pilihanraya PAS Wilayah yang berlangsung diperkarangan Markas PAS Titiwangsa ini turut dihadiri oleh 1000 orang petugas dari seluruh Wilayah Kuala Lumpur dan Putrajaya.

Antara pimpinan yang hadir Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan, Haji Mohamad Nor Mohama, Ketua Muslimat PAS Pusat, Hjh Nuridah Salleh, AJK PAS Pusat, Dr. Lo’Lo Hj Ghazali, dan pimpinan PAS Wilayah Persekutuan serta beberapa wakil parti KeADILan Wilayah Persekutuan.

Pesuruhjaya, Haji Mohamad Nor Mohamad dalam ucapannya menyatakan bahawa PAS Wilayah Persekutuan kini telah bersedia untuk mengempur Umno-BN menjelang pilihanraya akan datang.

“PAS Wilayah Persekutuan bersedia untuk menghadapi Umno dalam pilihanraya akan datang dan kita bersedia pada setiap masa turun bertemu dengan rakyat bagi mendedahkan penipuan Umno-BN selama 50 tahun mereka memerintah negara ini”- kata beliau.

Di akhir himpunan, Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS (JPN) Wilayah, Hj Ishak Surin menegaskan, PAS akan bertanding di Parlimen Titiwangsa, Putrajaya, Labuan, Lembah Pantai dan Bandar Tun Razak.

“Kita telah bersetuju dan bersedia untuk bertanding di Parlimen Titiwangsa, Putrajaya, Labuan, Lembah Pantai dan Bandar Tun Razak. Oleh itu setiap ahli dan petugas harus melipatgandakan usaha bagi memenangi Pilihanraya kali ini” kata Ishak.

Tiada ulasan: