KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Mac 11, 2009

Bodohnya pembangkang asyik tumpu isu politik, bukan isu kepentingan bersama macam atasi kegawatan ekonomi

NAMPAKNYA bakal Perdana Mneteri, Najib anak Tun Razak semalam sewaktu mmebentangkan Bajet Mini telah memberitahu rakyat bahawa pembangkang bodoh betul kerana menumpukan isu-isu seperti kemelut Perak dan Institusi Raja.

Katanya, rakyat mahu kerajaan dan pembangkang menumpukan isu kelembaban ekonomi, kegawatan ekonomi, mengatasi masalah pemberhentian pekerja bukannya isu-isu politik yang dilihat kurang penting berbanding isu ekonomi.

Berbanggalah anak Tun Razak itu dapat mengumumkan Bajet RM60 billion duit rakyat untuk diagih-agihkan kepada rakyat. Namun banyak pihak yang terpesona, melihat ianya indah khabar dari rupa melainkan "senyuman" Najib sewaktu pembentangan lebih mencerminkan "terliurnya" beliau untuk mendapatkan segera habuan itu bagi membiayai kroni dan uruselia politiknya yang kian luntur diselaputi pelbagai isu yang semakin mencabar kesabarannya.

2 ulasan:

farrah berkata...

Honestly, saya langsung tidak teruja apabila mendengar pembentangan beliau. Sebagai rakyat biasa yang sedikit sebanyak mungkin akan terkesan dengan krisis ekonomi yang sedang melanda, all I need to hear is the direct impact like, semua tol dimansuhkan ke, or harga makanan akan diturunkan lagi ke or harga minyak akan diturunkan lagi ke. Yang saya dengar, ratus-ratus juta projek sini, billion-billion projek sana. Dari dulu sampai la sekarang, semua budget macam bagus tapi hasil macam sama je? Heh.

Tanpa Nama berkata...

1. Perdana Menteri pertama yang diangkat menjadi wakil rakyat BUKAN kerana potensi peribadinya tetapi kerana mengenang jasa arwah bapanya.

2. Perdana Menteri pertama yang mempunyai sejarah “duda mengahwini janda”.

3. Perdana Menteri pertama yang dikaitkan dengan konspirasi pembunuhan zalim warga Mongolia.

4. Perdana Menteri pertama yang tidak merasa malu atau rasa bersalah mengizinkan isterinya berlaku sumbang bersama pelakon lelaki Bollywood di hadapan orang ramai.

5. Perdana Menteri pertama yang dikaitkan dengan perbuatan rasuah bernilai ratusan juta ringgit.

6. Perdana Menteri pertama yang didakwa berlaku sumbang dengan seorang artis wanita tempatan di Port Dickson.

7. Perdana Menteri pertama yang melakukan penyembunyian wakil rakyat demi menjatuhkan sebuah kerajaan negeri pilihan RAKYAT.

8. Perdana Menteri pertama yang didakwa melakukan perhubungan sulit dengan wanita Mongolia yang kemudiannya mati dibunuh.

9. Perdana Menteri pertama yang diketahui umum terlalu menurut telunjuk isteri.

10. Perdana Menteri pertama yang telah diperakukan melalui ‘Akuan Bersumpah’ telah menggunakan khidmat bomoh Hindu untuk tujuan tertentu.