KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Jun 24, 2009

Kerajaan Perpaduan: Pengkhianatan Umno kini terbongkar! - Dato Tuan Ibrahim

KUALA LUMPUR: Isu kerajaan perpaduan yang dimanipulasikan media perdana, akhirnya pengkhianatan Umno terhadap PAS terbongkar apabila Najib Tun Razak mengakui keikhlasannya bersama parti itu tetapi pada masa yang sama menuduh seolah-olah PAS mahu menyertai mereka.

"Umno telah lakukan pengkhianatan walaupun Najib sebut keikhlasan PAS (bentuk kerajaan perpaduan) dalam masa yang sama melakukan penyelewengan laporan akhbar mendedahkan seolah-olah PAS nak joint Umno," tegas Naib Presiden PAS, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man.

Jelasnya, keputusan melalui mesyuarat Pakatan Rakyat mengambil kira semua faktor termasuk kesan isu itu kepada ahli dan penyokongnya. Keputusan Pakatan Rakyat itu katanya, mengundang kesan politik yang sangat besar sekali gus meredakan keadaan politik dalam pakatan terutama penyokong mereka.

Ekoran daripada isu itu, katanya Umno bertambah tertekan sehingga Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin sanggup member laluan kepada PAS untuk membentuk kerajaan perpaduan tanpa syarat.

"Umno kecewa dengan keputusan ini. Saya sangat sebak dada apabila kita buat keputusan hasil tandatangan ketiga-tiga pimpinan Pakatan Rakyat. Banyak 'sms' kita terima dari rakyat Malaysia yang seronok dengan keputusan itu begitu juga kelab penyokong PAS mereka juga menerima baik," katanya.

Mengulas keterbukaan Mursyidul Am Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat memaafkan Timbalan Presiden PAS Nasaruddin Mat Isa sekali gus membersihkan imej Nasaruddin dan seluruh ahli parti.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam cerita UG, kita pandang adalah fitnah umno/bn....tetapi selain itu juga bagaimana berpunca dari dalam...kita tak kaji...TGHA menjadi mangsa.....sebenarnya idea ini bukan dari TGHA.....2 orang yg berperanan bersungguh2 iaitu Ustaz Nasha dan Mustapha Ali....kejap cakap A, kejap cakap B....kejap cakap C....akhirnya yang menjadi mangsa TGHA dan TGNAA

Kalau kita cakap itu strategi pemimpin...lain kali kita bincang....tapi sekarang kita tak sedar 2 orang nie.....adakah di "plan"kan utk menggodam PAS dari dalam? mungkin tak benar...tapi kita check.....Dan saya menyokong kedua TGHA dan TGNAA ...kerana mereka berdua dapat menyelamatkan keadaan...

Kenapa Ustaz Nasha di plan utk melawan keluar Ustaz Hassan Shukri....bukankah Ustaz Hassan Shukri juga Ulama? kenapa perlu berlawan sesama ulama..kalau masa tu Ustaz Hassan masih mampu dan waras...jadi digunakan hal Kohilal utk menjatuhkan dia...kenapa pula Ustaz Harun Taib berlawan utk ganti Timbalan Presiden sessi 2007, kenapa ulama perlu berlawan dengan ulama lagi....dan kenapa kali ini pula Husam dan Mohamad Sabu bertanding untuk berlawan dengan Ustaz Nasha?

Sejak bila TV3, Utusan Malaysia berminat dan membela serta memberi ruang kepada Ustaz Nasha nie.....kita kata kita tak percaya dan boikot kedua media tu?

Tapi duri dalam daging sebenar...kita kena siasat...bukan untuk memecah belahkan parti atau ahli2 kita....sebab kita bercakap kerana kita sayangkan parti kita....adakah betul ada atau tidak?....kenapa Ustaz Nasha sekarang hilang....dah berapa hari tak datang parlimen? Dia ke mana? hanya muncul dalam sessi jumpa TGNAA masa tarik balik dakwaan hari tu.....lepas tu hilang, mesyuarat AJK Pas Pusat pun tak hadir.....kenapa takut? kalau berani kerana benar...muncullah....segala apa yg berlaku tak perlu takut sebab dia benar....berhujah lah dengan kenyataan kebenaran....kalau TGNAA salah (sebab ada orang kata TGNAA dah nyanyok macam penghujung hayat Imam Bukhari).....

Dan kenapa pula setiausaha akhbar TGHA dipecat? mana pergi Roslan SMS....apa kaitan mereka berdua.....? Kenapa Roslan SMS dikeluarkan dari YDP Kelana Jaya oleh ahli2 di kawasan itu?

Dalam kemenangan PR2008 dan PRK akhir2 ini kita dimenangkan oleh ALLAH dengan cara ALLAH mengubahkan hati2 Cina dan India kepada menyatakan sokongan kepada kita...(tak kiralah kalau ini strategik politik mereka) tetapi boleh ke jadi kalau bukan kuasa ALLAH untuk mengubah hati2 mereka? dan sekarang nie hati mereka mula kendur kepada kita, kita tak dapat nafikan....pergilah buat study dan tanya kepada Cina dan India satu Malaysia....mereka udah mula "cuak" dengan PAS...."hati mereka terluka dan kepercayaan mula kurang" atas cerita UG ini....

Adakah ini kita katakan kesilapan strategik kepimpinan (Ustaz Nasha atau Mustapha Ali) yang ahli tak faham apa maksud sebenar UG ini.....atau ianya di "plan" kan oleh orang luar yang lebih pandai ber "strategik" untuk memporak-perandakan PAS?

Strategik apa yg digunakan? kerja amal jamaei apa yg dia ikut.....?Tarbiyah marhalah takrif dan takwin mana yg dia guna....kerana dia .....PAS telah porak peranda sekejap.....?

Kalau betul kesilapan Ustaz Nasha....dia kena dan wajib untuk letak jawatan.....demi memulihkan imej PAS dan meredakan kekalutan serta pandangan serong kepada PAS....dia boleh jadi ahli biasa....pulihkan imej dirinya dulu baru nanti dia naik semula....

Wallahu A'lam

Semuga kita menjadi orang yg berfikrah dan beramal......

Kemaafan dipohonkan pada semua..yang tersentuh dan terguris....

Salam Perjuangan Demi Memartabatkan Islam

Allahu Akbar, Allhu Akbar, Allahu Akbar

Tanpa Nama berkata...

YANG ANA BIMBANG USTAZ NASA AKAN JEJAKI USTAZ NAKHAEI DALAM MASA TERDEKAT NI?

DIA SUDAH DITAWARKAN SEBAGAI PENGERUSI FELDA GANTI TEMPAT YUSUF NOOR OLEH NAJIB.

SUDAH LIMA KALI NASA DAN HARON DIN BERBINCANG DGN NAJIB. TGHH JADI MANGSA UG SAJA. ITU BUKAN SEBENARNYA. SEBENARNYA, MEREKA YG NAK JAWATAN MASUK BN TU.

TENGOKLAH NANTI. NASAPUN TAK DATANG PARLIMEN. DAN TAK AKAN DATANG SAMPAI TAMAT PARLIMEN 2 JULAI DEPAN.

HATI-HATI....

PENGHUNI LORONG HJ TAIB
KUALA LUMPUR