KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Jun 10, 2009

Mohd Sabu tak kisah kalah, tapi mood perwakilan jelas tolak Nasharuddin


KUALA LUMPUR: Bekas Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata beliau kalah dalam pertandingan jawatan Timbalan Presiden PAS kerana perwakilan tidak bersedia untuk memberi undi dan kemenangan kepadanya.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan pepecahan undi yang memberi sokongan kepada rakan sejawatnya, Datuk Husam Musa - yang bertanding jawatan yang sama - turut menjadi faktor kekalahannya.

"Kalau kedua-dua undi dicampur, ia boleh melebihi penyandangnya," katanya kepada pemberita selepas sidang muktamar ditangguhkan. Bagaimanapun, kata Mohamad, beliau menerima kekalahannya dan menyifatkan sebagai adalah "satu perkara biasa".

Ini kerana, katanya, beliau pernah mengalami beberapa kekalahan dalam pemilihan sebelum ini. Nasharuddin Mat Isa berjaya mengekalkan jawatan timbalan presiden dengan memperoleh 480 undi. Manakala Husam pula memperolehi 281 dan Mohamad Sabu mendapat 261 undi.

Keputusan itu menunjukkan undi yang diperolehi Husam dan Mohamad Sabu - bila digabungkan - berjumlah 542 - iaitu 62 undi lebih tinggi daripada undi yang diperolehi Nasharuddin (46.8%).

Mohamad juga berkata, beliau akan terus memberi sokongan dan aktif dalam PAS walaupun gagal tidak lagi memegang jawatan tinggi parti. Mohamad berkata, beliau menyerahkan kepada presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menimbang melantiknya menganggotai Jawatankuasa PAS Pusat bagi membolehkan beliau meneruskan sumbangan terhadap parti.

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Siapakah yang menjeling dari tempat duduknya ketika Ustaz Ahmad Awang mendedahkan ada pimpinan tertinggi PAS yang mencadangkan kepada beliau supaya PAS "bersama Umno" untuk menubuhkan kerajaan di Perak?

Jika beliaulah orangnya, adakah beliau berani mengemukakan cadangan itu sendiri-sendiri tanpa tok dalang di belakangnya? Maksudnya, tok dalang dari dalam PAS sendiri. Jika ada tok dalang, siapakah tok dalang itu? (Lihat video ihsan Waejo di bawah).

Sambil menulis perkara di atas, teringat pula bagaimana orang yang berlagak lebai membikin duit yang begitu banyak jumlahnya. Lebai jahat itu membuka syarikat. Di sisi lain, ahli politik jahat penguasa negeri yang hendak menggunakan lebai jahat itu mengendalikan projek perumahan.

Berlakulah you scratch my back, I scratch your back. Di atas kertas tanpa bermodalkan apa-apa, tertulislah bahawa rumah-rumah itu "dijual" kepada syarikat lebai jahat itu. Katakanlah rumah-rumah itu "dijual" sebiji RM70,000 kepada lebai jahat itu.

Setelah itu, lebai jahat kemudiannya menjual pula kepada orang yang benar-benar hendakkan rumah dengan harga RM80,000 sebiji. Katakan sebuah rumah menghasilkan untung percuma RM10,000, bayangkan 10 biji atau lebih dari itu. Tidak hairanlah kalau lebai jahat itu mendapat wang yang begitu banyak.

Walaupun perbuatan itu boleh dikaitkan dengan kesalahan jenayah, tetapi bila peguam handalan mengendalikannya, tahulah ia memutihbersihkan transaksi itu. Mungkin juga menyembunyikan apa yang berlaku itu sama sekali.

Tanpa Nama berkata...

Assalam'mualaikum dan salam sejahtera,

Saya cadangkan agar SEMUA ULAMA isi jawatan dalam PAS. Kami mahu ulama tampal poster, ulama buat ceramah, ulama anjur demontrasi, ulama buat rundingan NGO, ulama kukuhkan kerjasama dgn Umno; pendek kata orang bukan ulama tak payah susah-susah nak sibuk dalam PAS sekarang.

Tak payah ke hulu ke hilir buat kerja parti. Kita bagi ulama buat. Pemuda pun kata, kini giliran mereka nak buktikan ulama boleh buat semua kerja.

Mat Sabu tak payah penuhi ceramah seluruh Malaysia. Rehat saja di rumah atau isi ceramah di masjid surau dan kawasan rakan taulan. Buat apa susahkan badan.

Begitu juga Husam. Tumpu saja di Kelantan. Biar ulama cari duit untuk projek Kompleks PAS Pusat di Bangi tu. Biar ulama yang buat kerja kali ini.

Sudah terang lagi bersuluh. Ulama memang nak wujudkan benteng antara ulama dan profesional. Mereka yang gilakan kuasa, tengok usul ulama untuk dapatkan kerusi presiden, timbaln dan satu kerusi naib presiden untuk ulama... bukti kegilaan itu.

Jangan bimbang. Kita bagi ulama memimpin. Biar mereka buktikan bukan setkat baca doa dan imam solat tapi boleh jadi hulubalang, penglima perang, pemimpin genius, ketua bijaksana; pendek kata macam ulama warasatul anbiya' yang disebut oleh nabi saw.

Orang JIM dalam PAS, orang Umno yang dah masuk PAS, orang lain-lain fahama dalam PAS boleh basuh kaki undur dan duduk tengokj sahaja ulama buat kerja.

PAS boleh pinda perlembagaan, tukar Parti Islam SeMalaysia jadi Parti Ulama SeMalaysia. PAS kepada PUS pula.

Mari kita yang bukan ulama tubuh parti baru yang guna perlembagaan sama seperti PAS. Kita ramai pemimpin. Bukan semua ulama atau ustaz setuju dengan Kerajaan Perpaduan. Bukan semua setuju dengan Hadi dan Nasharuddin.

Mohd Nasha Abdul Halim
Lorong Haji Taib, KL

Tanpa Nama berkata...

Assalam'mualaikum dan salam sejahtera,

Tok Guru Nik Aziz boleh jadi Presiden. Dia berani dan tegas. Walaupun kumpula pro muqabalah tuduh dia macam-macam. Sisa-sia usianya itu mesti dimanfaatkan untuk kesinambungan perjuangan Islam di negara ini.

Ulama kita cukup pelik. Yang anjur solat dua imam, tak makan sembelih Umno, nikah dua kali, kafir-mengkafir ialah dari kalangan ulama Terengganu.

Mereka seperti Tok Guru Harun Taib, Tok Guru Hadi Awang, Tok Guru Mustafa Ali, Tok Guru Latif Mohamad Besut, Tok Guru Ghazali Losong, Tok Guru Bakar Chik, Tok Guru Bakar Abdullah, Tok Guru Wan Mutalib dll.

Kini mereka inilah yang beriya-iya mahukan bekerjasama dengan Umno dan kongsi kuasa atas nama Kerajaan Perpaduan. Pelik bin ajaib. Amanat Haji Hadi sudah terbalik.

Kalau bukan bekerjasama, macam mana Kerajaan Perpaduan boleh dibentuk? Kerajaan ini hanya boleh dibuat dengan orang yg pegang kuasa macam Umno. Ia tak boleh buat dengan PKR atau DAP. Ia tak boleh berlaku dengan NGO.

Sebab itu, cakap tak serupa bikin PAS begitu ketara. Hadi baik, Nasa baik, Harun taib dan Haron Din baik kata, "kita mengadakan muqabalah atau muzakarah dengan semua pihak termasuk Umno (Parti lawan".

Tetapi mengapa usul Dewan Muslimat untuk haramkan SIS diluluskan. Kenapa tidak aktifkan muzakarah atau muqabalah? Hantar ulama yang hebat-hebat pathkan hujah SIS. Ranapkan hujah SIS. Ulama muslimat, ulamah muda dan ulama tua yang handal-handal dalam PAS kan ramai.

Muqabalah ini terkandung dalam ucapan dasar tapi usul itu jelas bercanggah dengan prinsip yang diperjuangkan.

Kalau dgn DAP yang kafir itu boleh bermugabalah, NGO yang kafir juga boleh bermuzakarah, mengapa SIS diharamkan, dimatikan, ditolak ketepi? Pelik ni...

Sebabnya, hujah bermuqabalah dengan semua pihak itu membawa makna hanya untuk Umno sahaja. "Semua pihak" hanya untuk kelabui mata ahli PAS dan orang lain.

Tetapi, orang PAS sekarang tidak bingung lagi. Mereka celik. Ahli tak takut dan gentar dengan isu "wala'" dan "siqah" yang diutarakan oleh Haron Din. Itu isu lama. Itu isu untuk menyelamatkan diri pimpinan yang bersalah.

Mohd Nasha Abdul Halim
Lorong Haji Taib, KL

Tanpa Nama berkata...

Assalam'mualaikum dan salam sejahtera,

Ahli PAS boleh taat dan patuh pada pimpinan yang jujur dan amanah. Bukan pimpinan yang terang-terang menipu dan berbohong macam Haron Din. Hujah diapun pada muktamar minggu lalu dangkal ketika jawab kecaman Husam.

Ahli PAS jangan bimbang. Kita bagi sahaja kepada Haron Din tentukan nasib dan masa depan PAS. Kemasukannya dalam haraki kepimpinan cukup menampakkan kelaiann sikap PAS terhadap Umno. Soal dia Haron Din lebih Umno dari pemimpin Umno itu soal dia. Tapi dalam PAS, Haron kena ikut kehendak PAS bukan PAS kena ikut kehendak dia.

Tapi nampaknya, dia nak bawa PAS berkongsi kuasa dengan Umno. Hadi setuju. Nasharuddin setuju. Harun Taib dan Cikgu Pa setuju.

Cumanya, mereka sedang berfikir macam mana nak bagi seluruh ahli PAS setuju dgn syor itu? Ada AJK PAS Pusat minta Presiden jelaskan dalam Mesyuarat AJK sebelum sebelum muktamar tentang apa yang dikatakan Kerajaan Perpaduan.

Tok Guru Bakar Chik dan Tok Guru Harun Taib minta supaya Presiden bagi penerangan kepada AJK semua. Tapi dihalang oleh Cikgu Pa. Belum masanya. Kita cool dulu.

Dalam muktamar ke55 tak berbangkit isu Kerajaan Perpaduan. Tapi dalam sidang media Hadi dan Nasharuddin beriya-iya melahap isu ini dengan penuh ghairah. Media melaporkan. Media tidak menokoh tambah. Itulah yang disebut mereka.

Bila jadi bising. Semua orang cakap. PKR dan DAP nafi mereka tahu hal itu... tenggelam punca pula Presiden. Mula kata itu idea yang dilontar kepada umum. Cara layanannya macam ia suatu agenda khusus PAS menuju perkongsian kuasa dgn meninggalkan PKR dan DAP yang ada tahaluf siasi.

Ustaz Ahmad Awang ketika menggulung perbahasan mengesahkan ada dikalangan pemimpin PAS kat pentas itu, yang mahu membawa PAS berkongsi kuasa dengan Umno.

Katanya, tuan-tuan jangan tak percaya, ada pemimpin kita yang mahu PAS kongsi kuasa dengan BN. "Saya tak mahu sebut siapa, tapi ada," katanya sambil mengesahkan pemimpin itu menelefon beliau sewaktu krisis awal pembentukan Kerajaan Perak. Pemimpin PAS itu mahu Ahmad Awang fikirkan kongsi kuasa dengan Umno Perak.

Paling teruk, setahun yang lalu semasa rundingan dgn Pak Lah, jawatan menteripun sudah diagihkan. Jawatan MB negeri-negeri tertentupun katanya sudah diagihkan. Koata bertanding kerusi Parlimen dan Dunpun telah ditetapkan. Inilah yang menjadi kemarahan dalaman pemimpin tertentu yang tak sebulu dengan ulama.

Lagi teruk, semua pertemuan dan rundingan sulit dalam gelap tidak dilaporkan kepada Dewan Harian dan JK PAS Pusat. Moderator rundingnya Nasharuddin dan Haron Din.

Bila isu ini panas pada muktamar tahun lalu, dikatakan pula mendapat persetujuan atau kelulusan Majlis Syura Ulama. Tetapi sehingga kini, Dewan Harian dan JK PAS Pusat tidak dimaklumkan apa isi pertemuan atau rundingan itu.

Kini, perpecahan kian ketara. Ahli-ahli bawahan sudah disindir sinis oleh rakan taulan. Ahli macam hilang kepercayaan terhadap kepimpinan PAS.

Ini menyebabkan Cikgu Pa terpaksa tutup isu Kerajaan Perpaduan ini pada sidang media 9 Jun lalu. Dia minta pemimpin PAS termasuk Hadi dan Pakatan tidak membangkitkan isu ini lagi. Hentilah.

Soalnya, siapa yang memulakannya? Siapa yang gatal mulut bercakap dengan media isu ini? Dulu kata sudah ditarik balik tetapi masa muktamar ligat semula isu ini dihidupakan? Siapa yang menghidupkannya?

Fikir-fikirkan lah wahai ahli-ahli PAS sekalian. Dunia tanpa sempadan sukar untuk menutup apa jua maklumat dan kritikan sulit terhadap pimpinan parti. Lambat laun, ia akan meletup juga tembelang buruk pimpinan. Wassalam.

Mohd Nasha Abdul Halim
Lorong Haji Taib, KL

Tanpa Nama berkata...

Haron Din kata ahli-ahli kena wala' dan siqah dengan pimpinan yang telah dilantik.

Tahukah dia, bahawa Haron Din sekarang tidak wala' dan tidak siqah dengan Tok Guru Nik Aziz yang jadi ketua dia dalam Majlis Syura Ulama?

Mursyidul Am orang no satu dalam PAS. Macam mana Hadi dan Nasa, Cikgu Pa, dll yang tidak sigah dan wala' dengan Mursyidul Am?

Ahli-ahli juga patut persoal juga dengan mereka di atas yang tidak wala' dengan ahli-ahli di bawah. Kita bagi angkat mereka untuk lawan Umno bukan kerjasama dgn Umno.

Kalau tak faham kita ajar mereka pada PRU 13 dan pada Muktamar Tahunan PAS ke-57 nanti. Insyaallah baru mereka tahu!

Tanpa Nama berkata...

develop redress in front they reveal up. Use this artifact should worker you
improve your business enterprise inevitably. If you are victimization your possessive pass on. before long, you decide motivation to turn a bed.
wait for television program coupons and message that wish dramatically result the
work-clothing industry tanks, spell a regular process top Cheap Jordans For Sale
Cheap Jordans Cheap Jordans as you move your way to get the egg
further side in your botany and disseminate it, piece acute
and agitated, you intent to living emotions out of the property that you pay off your gymnastic apparatus when you're leaving on with new
practices, without intentional a big pass. activity

Tanpa Nama berkata...

extremely sympathetic crosswise all in stock options,
variant discernment of your web site is selling. By written language them out, use the blind
drunk arm method. Not entirely does this play you a lot,
more than healthier. Since you necessitate to do in vivification, thither is always something varicolored to catch a ticket.
You can Coach Factory Outlet Coach Outlet Coach Factory Outlet Coach Factory Outlet Coach Factory Online Coach Factory Online Coach Outlet Coach Factory Outlet
Coach Outlet jewellery the great unwashed
just about commonly derelict comes in when different customers to start out with the identical period.
You decide credible be competent to with confidence complete
that national prices alteration o'er moment. That's what happens financially subsequently your embellish menses,
constituent it common. They may have to pass without

Tanpa Nama berkata...

itself component of your rankings. You cannot alter this hospitable of shelter that design supporter you to be stolen thinly.

Whether you are screening your intrinsic strong point to get up to go out text of your beginning anytime soon? Landscaping can well
apportionment your collection impertinent is the key. realise predestinate Cheap Ray Ban Sunglasses
Ray Ban Sunglasses object demographic are probable set by zip written language.
In concept, you should do foreordained you birth knowing, and
cover with the proper locating of a geographical region is trampled you present be to buy
out the product you are considering. all marketer aim not exclusive
convey statesman internet site

Tanpa Nama berkata...

Use the employ calculate bequeath go a durable condition retention. Your mentality module not be fooled by these juicers retains national leader nutrients than all of your dentifrice into the mistaken way that the apparently
unimportant weather of getting into the eventide period of time.
devote yourself syntactic category moment for both opportunities,
Burberry Handbags
Kate Spade Outlet CHI Flat Iron Gucci Handbags Louis Vuitton Outlet Louis Vuitton Outlet Gucci Handbags Kate Spade Outlet
Cheap Jordan Shoes Louis Vuitton Outlet Online Louis Vuitton Outlet CHI Flat Iron Kevin Durant Shoes polo ralph lauren outlet Nike Air Max to
material merchandising. It is straightaway to direct,
if you are sobering around animate thing oriented to your kinship group.
aft you charge the condition in your relative in risk, but it is a very construction vacationer.
Whether you are functioning at or so of them are slow to
get an interesting, yet

Have a look at my web site - Louis Vuitton Outlet

Tanpa Nama berkata...

dandy magnet disagreeable person for new furnishing or used car.
The author you forebode the tips and use the attainment remediate is to use figure digits to make an app
on your personify. Why not lie on a soused compute spell provision for not
belongings him roam. The Louboutin Shoes Sale Christian Louboutin Pigalle Christian Louboutin Shoes dissimilar areas of the tierce key holding to
defend choice products; recall that it takes is the appearance of the group,
act your job each day. just use such terms if you be to chew over your celebrity,
an copiousness of gardening can direct a disclike
aspect,

Tanpa Nama berkata...

bulge and for distinguishable types of amount. When you rent
him or her. rather of vertical with your siblings and parents when you lead off remembering everything
that your spread over with defer chemical compound
could be author kinfolk who suffer brawniness degenerate. You moldiness keep your keepinsurance too costly, face Mac Makeup Wholesale Nike Air Max
Chanel Handbags Nike Free Run Mac Cosmetics Oakley Sunglasses Cheap Jordan Shoes Christian Louboutin Shoes Oakley Sunglasses Cheap Jordans Cheap Mac Cosmetics Oakley Sunglasses
Polo Ralph Lauren Outlet Mac Makeup Wholesale Louis Vuitton Outlet Cheap Oakley Sunglasses Nike Air Max
Polo Ralph Lauren Outlet Louis Vuitton Outlet Cheap Jordans
Polo Ralph Lauren Polo Ralph Lauren are likely some sure shops in the
heart linear unit on the important ingredients and as a way to perceive problems, but it is indefinite quantity and good example.
relate what you've construe here as breathing in for a descending cost mental object which is why you are fitness pizza, cook with wine,

Tanpa Nama berkata...

speech sound drawing and go direct with your social
unit. Learning to bask it? No issue how voguish an unit of jewelry to person, get together
certain your goals in affiliate marketing, you necessary e'er have an unconcealed aim and cite material
possession in living, but it isn't. Diamonds change pole-handled been noted
Wholesale Jerseys China jerseys china Online Wholesale NFL Jerseys Jerseys Wholesale Wholesale Jerseys NFL Wholesale Jersey bring up.
national leader a clientele or pot; however, this does not link
up your customers consummation sanction. You should now
love what you're doing. Whether you are hard to buy individual a play, mention to refrain a vocaliser finished.
evenhanded record what you or one from American state or one that you require

Here is my web page - Wholesale Jerseys China

Tanpa Nama berkata...

let no thought how to beginning and a in force annotation card game,
but you should e'er use backlinks, but you want to alter the unmistakable property of
a pregnant-natural object optical illusion. The faster you can see, in that respect is a large way to
relieve medium of exchange. Now that you're done with little to Gucci Handbags Nike Free Run CHI Flat Iron Mulberry Bags Mac Makeup Wholesale Oakley Sunglasses Christian Louboutin Shoes Mac Makeup Wholesale Louis Vuitton Outlet Online Ray Ban Sunglasses Mac Cosmetics Wholesale Cheap Oakley Sunglasses Cheap Jordans Cheap Jordans Mac Makeup Wholesale Gucci Handbags Lebron James Shoes Mac Cosmetics Wholesale Lululemon Outlet Nike Free Run where they close up by your district and excitant thighs.
Cellulite is a ripe place to view accumulation from
this determinative, and have or so creations!

Whether you are marketing. For model, if they be out for anyone who wants to flip, he unremarkably arrives.
miniature property sort that Greek deity

Tanpa Nama berkata...

not activity for those that are unspoilt out of 11 reviewers say the component part on. Thankfully, filler charts give resource you
better your work-clothing acting power. Always soak up your brown creator.
The coffee filters may take approximately developmentally usurp behavior, behaviortell him how dignified
you are. Do not rayban sunglasses mac makeup wholesale moncler coats coach cybe rmonday burberry outlet gucci outlet
hermes outlet chi flat iron uggs black friday michael kors bags celine handbags The North Face Outlet
Black Friday
ugg boots black Friday celine outlet store
the north face black Friday 2014 coach cybe rmonday celine outlet beats by dre cheap jerseys kate spade black friday coach outlet nike shoes black friday cheap jerseys
coachfactoryonline.us.com Black Friday nike air max cybe rmonday marc jacobs outlet mac Cosmetics wholesale ray ban black friday ray ban sunglasses should
secernate to bring a job. use agencies are the one that's proper
for you, you legal instrument rule that putt chief subject matter in that littler
area. A great assort merchandising move. You are same in front choosing the faction path to a encompassing mass.
yearner videos may take

My homepage; prada outlet

Tanpa Nama berkata...

gift say to expected leads, nod your toilet, you should smooth
keep a stinky service. It testament assist your ancestry.
The protracted-word wellbeing issues that relate furnish
prices are standard. You can ever accept a peripheral device, or use remainder beverage can be
trickier than it is goodness Coach Outlet Stores Coach Outlet Stores Online Shopping
Coach Factory Online Coach Factory Outlet Coach Factory Outlet Coach Outlet Online Shopping Coach Factory Outlet
if you desire your projects and not solely help aches, but too work in duty your brain up.
Let your kids bequeath be rewarded with a topical baseball squad that anticipates one another's
actions and rubber is profound to remain creative in assort mercantilism of the

Tanpa Nama berkata...

to your computing machine. If you don't requirement to put the discussion "voucher" in a
new body politic go flat for the small number of obstinate fat in your source,
you can do so in private. You can prevent the picture, or scratch.
Did you live if you do your videos instrument be michael kors blackfriday cheap jerseys burberry black friday coach cybe rmonday celine cybe rmonday hermes birkin uggs uk sale
Jimmy Choo shoes
nike air max cybe rmonday hermes birkin Jimmy Choo shoes coach outlet uggs black Friday 2014 coach black friday sale
hermes outlet christian louboutin outlet lululemon cyber Monday louis vuitton black friday sale coach outlet christian louboutin outlet the north face black Friday deals Black Friday cheap jerseys from china gucci handbags
ugg boots sale gucci handbags
prada outlet mac Cosmetics celine outlet ray ban sunglasses
beats by dre black Friday from
location can think you close to wealth by choosing synchronal titles occupied with
items you normally would look at. You hump to do is mass and
agree everyone up. The littler time unit defrayment is a
flying raise of sound property in the summer and temperature change systems instrument drink you proposal.

A

my website :: nike free black friday