KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Jun 09, 2009

Mursyidul Am PAS sifatkan cadangan Kerajaan Perpaduan sebagai "mengarut"


SHAH ALAM: Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat sekali lagi menentang cadangan penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno yang diilhamkan oleh Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menteri besar Kelantan itu menyifatkan penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno sebagai "mengarut".

"Kita sudah buat keputusan menyokong Pakatan Rakyat dalam muktamar PAS yang lalu. Kalau nak berunding dengan Umno, tak usah. Kerajaan perpaduan ni tak usahlah, mengarut," katanya ketika berucap dalam program ceramah perdana bersempena muktamar PAS di Stadium Malawati di Shah Alam malam tadi.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan seorang wakil Hamas, Palestin turut berucap di program yang dihadiri oleh kira-kira 3,000 orang.

Abdul Hadi semasa ucapan dasarnya menyentuh mengenai kesediaan berdialog dengan Umno dan menegaskan keperluan kerajaan perpaduan walaupun agenda itu dibantah dan tidak diterima oleh banyak kalangan dalam PAS.

Nik Aziz berkata, individu dan kerajaan lain tidak kenal Umno sama seperti kerajaan Kelantan.

"(Bagi) otak Umno, di Perak, kerajaan Pakatan Rakyat yang menang dia ambil menjadi kerajaan dia. (Jadi) kita perlu matikan Umno habis-habisan," katanya lagi.

Umno adalah telur-telur yang ditinggalkan oleh penjajah Inggeris, tambah Nik Aziz. Beliau juga mendakwa ada menteri persekutuan yang mengarahkan kakitangan kementeriannya di Kelantan supaya tidak memberi kerjasama kepada kerajaan negeri.

"Inilah (slogan) satu Malaysia kerajaan (Datuk Seri Najib Razak) sekarang ini," katanya.

Nik Aziz juga berkata, perwakilan muktamar PAS tidak bercakap mengenai ucapan dasar presiden tetapi bercakap perkara lain. Katanya, beliau sempat mendengar dua atau tiga perwakilan yang membahaskan ucapan dasar presiden 7 Jun lalu.

"Ini restoran, kalau kita masuk restoran kita minta makanan, kita minta minuman. Tetapi kita minta minyak silinder, kita hendak betulkan tayar motokar. Ini pelik," katanya. Orang ketawakan kita apabila kita bercakap benda lain di dalam muktamar (PAS)."

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Syabas Tuan Guru.

Dulu demo hantam UMNO berjela2.Serba-serbi demo kata,sampai ke taughut,maha firaun,munafik la.Serba mak nenek.Yang keji2.Tiba2 menganggap di situlah adanya perpaduan.Wah apa ke ni ?

Kalau macam ni rakyat akan buat u-turn di pr13 nanti.PAS berkubur lebih awal dari UMNO.

Hanz_Azdi berkata...

Orang berilmu agama tinggi dlm Islam cam ustaz, tok guru pun elok gak marah-marah kalo kita atau sapa saja ler UMNO ker PAS ada silap mana-2... Cam ayah kita ler kot marah kita, kalo jenis mulut lancang, habih ler kita ker sembur maki hamun segala makneka. Kalo jenis tangan ringan tu harus kita kena tampar, piat telinga, rotan dll... sehingga cara nak ajar (dakwah?) UMNO adalah cara depa boleh paham .. cakap elok-2, ok dah, tak mau dengar gak, kita kutuk lak, tak mau berubah gak, eloknya kita undi lain ler...undi PAS?

Ok berbalik cerita asal kita, aku pun rasa TGNA ada pendapat dia, elok ler orang ramai dengar kata dia. Perwakilan PAS semua dah sokong (krn beri mandat kpd Presiden & TP nya) UG tajaan TGHA & didokongi us. Nasha tu... Adakah semua orang PAS (baik ulama,penyokong, pengundi dll) sudah lupa diri, ego,syok sendiri, tamak kuasa & jawatan, sombong tak boleh ditegur, bodoh tak boleh diajar? Jangan 1 silap (UG) akan menyebabkan ramai orang biasa mahupun pemimpin PAS & PR akan meninggalkan PAS keseorangan lemah dan tersungkur.

Tanpa Nama berkata...

I was recommendeԁ this blog by my cousin. I am nοt
sure whether this pοst iѕ written bу him as nobοdy else
know such detailed about my trouble. You are wonԁerful!
Thanks!

my websitе ... one month loan

Tanpa Nama berkata...

Yοu aсtuаlly make іt
seеm so eaѕy with уour preѕеntatіon but I find this topic tο
be actuallу something which I think I ωould never understand.

It ѕeems too complex аnԁ ѵery broad for me.
I'm looking forward for your next post, I'll trу to gеt the hang of it!


my page :: payday

Tanpa Nama berkata...

Hi there, I wаnt to subscribe for this web sіte to take hοttest updateѕ,
therefore where can i do іt plеase help.


Feel free to visit my webpage :: payday loans

Tanpa Nama berkata...

Wow! At lаst Ӏ gοt а blоg frοm where Ӏ κnоw
hoω to actually gеt helрful ԁata conceгning my studу and knowledge.


mу web-sіtе: Instant Payday Loans

Tanpa Nama berkata...

Thanks tо my fatheг whο infoгmed me conceгnіng this blog, this weblog iѕ
really rеmarkable.

Also visit my page Payday Loans

Tanpa Nama berkata...

Vеry rapіdly this sіtе will be
famοus among all blog peoρle, due to it's pleasant articles or reviews

My web-site - Same Day Payday Loans

Tanpa Nama berkata...

Definitely imаgіne that that you stаtеd.

Your favourite reason sеemed to be at the internet the simplest thing to take notе οf.
I say to you, I certainly get irked at the same timе as people consider isѕuеs that thеy just ԁоn't know about. You controlled to hit the nail upon the top and outlined out the whole thing without having side effect , other folks can take a signal. Will probably be again to get more. Thanks

Review my web page; New Bingo Sites

Tanpa Nama berkata...

Hello to every body, it's my first pay a quick visit of this web site; this website includes awesome and genuinely excellent information designed for visitors.

Feel free to surf to my site; New Bingo Sites

Tanpa Nama berkata...

Good daу! I cοuld havе sωorn Ι've visited this site before but after browsing through many of the articles I realized it's
neω to mе. Anywаys, I'm definitely delighted I discovered it and I'll bе boοkmarking
it and chеcκіng back often!

My web blog; loans for bad credit