KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Jun 03, 2009

PAS Wilayah dan Pemuda PAS Pusat sokong usul Mahfuz potong gaji Najib Tun Razak RM10

KUALA LUMPUR: Badan Perhubungan PAS Wilayah Persekutuan menyokong penuh cadangan Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato' Mahfuz Omar supaya usul untuk memotong gaji Perdana Menteri sebanyak RM10 dikemukakan pada sidang parlimen yang bermula 15 Jun ini, lapor Anis Nazri.

Pesuruhjayanya, Mohammad Nor Mohamad berkata, usul berkenaan patut dikemukakan sebagai hukuman kepada seorang Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan yang cuba menyembunyikan fakta sebenar kepada rakyat berkenaan keadaan ekonomi negara.

"Malah, bagi saya bukan setakat RM10, tetapi dipotong sebulan gaji kerana ia merupakan perkara serius yang dilakukan pentadbir negara nombor satu terhadap rakyat, dengan menyembunyikan fakta sebenar," tegas beliau.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas cadangan Mahfuz agar Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Nazri Aziz mengemukakan usul untuk memotong gaji Perdana Menteri sebanyak RM10 sekalai sahaja, pada sidang parlimen akan datang.

Mohammad turut rasa kesal dengan kenyataan Najib sebelum ini, khususnya berkaitan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) yang dikatakan menguncup sebanyak empat hingga lima peratus sepanjang tahun ini, sedangkan ia di tahap lebih teruk apabila menguncup sebanyak 6.2 peratus pada suku pertama tahun ini.

Justeru, katanya Nazri Aziz perlu mengambil langkah proaktif untuk mengemukakan usul tersebut kerana ia melibatkan kepentingan negara, yang jelas menunjukkan Perdana Menteri tidak mempunyai kredibiliti, selain cuba menyembunyikan fakta sebenar kepada rakyat.

Cadangan tersebut turut disokong Dewan Pemuda PAS Pusat, dengan harapan Nazri lebih bersikap telus dan bertanggungjawab dalam membawa usul berkenaan terhadap ketuanya itu.

Timbalan Ketua Pemuda yang baru, yang menang tanpa bertanding, Ustaz Azman Shapawi Abdul Rani ketika dihubungi berkata bagaimana pun Nazri harus berani berhadapan dengan risiko yang mungkin dihadapi jika berbuat demikian (mengemukakan usul).

Tambah beliau, jika Nazri berbuat demikian, masyarakat akan melihat Nazri lebih bertanggungjawab dan telus dalam menegur kesilapan yang dilakukan mana-mana pihak, termasuk dari Barisan Nasional sendiri.

Mengulas tentang kenyataan Najib, Azman berkata Najib sebagai pemimpin negara tidak seharusnya berbohong kepada rakyat kerana semua mengetahui hakikat sebenar di sebalik krisis ekonomi yang melanda dunia.

"Rakyat boleh memahami krisis tersebut, dan kerajaan tidak seharusnya berbohong kerana ia akan lebih memberi tekanan kepada rakyat. Perkara benar, harus dikatakan secara jelas, dan bukannya berdolak-dalik," tegas beliau.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hiya ѵery nice site!! Man .. Bеаutіful .

. Wonderful .. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfieԁ to
seaгch οut a lot of uѕeful infοrmаtion here
in the put up, we want work out mοre teсhniques in this
regаrd, thanks for shaгing. . . . . .
Take a look at my weblog : Blu E Cigs

Tanpa Nama berkata...

Using e cigarettes, most people are satisfied with a few puffs, keeping the
remaining regarding later on. E-cigarettes less difficult less than standard smokes.

According to where you live, any pack of standard smoking can cost ranging from $5 along with $12 the load up.

Tanpa Nama berkata...

It's going to be end of mine day, except before ending I am reading this enormous paragraph to increase my knowledge.


Here is my weblog - clash of clans strategy defense