KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 15, 2008

BENARKAH Dr. HASSAN ALI Cuba Nasib Di DUN GOMBAK SETIA?

SEGMEN
DESAS-DESUS PILIHAN RAYA
By TARMIZI MOHD JAM

NAMA mantan Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Dr. Mohd Hassan Ali sudah meniti dari bibir ke bibir di kawasan Gombak sebagai nama yang disebut-sebut akan diturunkan ke Dun Gombak Setia dalam pilihan raya kali ini.

PAS melalui calon popularnya, Datuk Ismail Kamus pernah menguasai Dun ini dalam pilihan raya umum 1999 dan percubaan kali kedua tokoh ulama PAS itu gagal pada pilihan raya umum 2004.

Dun Gombak Setia yang terletak dalam Parlimen Gombak, boleh dianggap kawasan nombor satu berpontensi dalam Selangor untuk PAS.

Dr. Hassan yang juga mantan Naib Presiden PAS sebelum ini pernah menang di Dun Sungai Burung dalam Parlimen Tanjung Karang serentak kemenangannya di Parit Buntar dalam pilihan raya paling manis buat pembangkang, 1999.

Setelah kerusi tersebut dikosongkan oleh Yang Dipertuanya, Dr. Mohd Hatta Ramli, yang dikatakan akan bertanding di Pasir Puteh, adalah dijangkakan Dr. Hassan akan dinobatkan terus bertanding di Parlimen Gombak dan Dun Gombak Setia.

Ini bagi memudahkan gerakerja dan menarik minat pengundi mengundi PAS. Bagaimanapun, tekaan bukanlah tepat kerana mungkin terdapat kawasan selamat yang lebih berpotensi untuk Dr. Hassan Ali.

1 ulasan:

Akinori berkata...

Semoga berjaya. Lupakan Sungai Burong, Tg Karang dan Parit Buntar Perak. Buang yang keruh dan ambil yang jernih. Dahulukan keredhaan Allah, Jemaah dan pengundi dari cita-cita diri sendiri. Tidak salah bercita-cita tetapi jangan menjadikan cita-cita sebagai keutamaan sehinggakan orang ramai mengatakan kita syok sendiri. Anggaplah ulasan ini sama dengan senario apabila Syaidina Umar Ibnul Khattab diangkat menjadi khalifah. Ingat pada waktu itu Syaidina Umar dah jadi khalifah. Ingatan dari seorang wanita tua yang sayangkan Islam bukannya Umar.
Sekali lagi semuga berjaya dan bermujahadahlah ke jalan Allah.
Takbir!!!!!