KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Jun 02, 2009

Nasruddin Tantawi sedia untuk dibimbing dan dipimpin dalam PAS

KUALA LUMPUR: Pemilihan beliau sebagai Ketua Pemuda PAS dianggap bukan suatu kebanggaan atau anugerah tetapi ia adalah tanggung jawab dan amanah yang mesti dipikul demi kemantapan parti, lapor Nyza Ayub.

Demikian antara harapan Ustaz Nasrudin Hassan yang menang tanpa bertanding bagi jawatan nombor satu dalam Dewan Pemuda PAS Pusat untuk sesi 2009-2011.

"Saya bukanlah yang terbaik tetapi setelah diamanahkan oleh Pemuda, maka saya mengambil satu tanggungjawab untuk memikulnya. Saya juga sangat mengharapkan petunjuk dan kekuatan daripada Allah untuk menerajui Pemuda agar lebih baik dari hari semalam.

"Saya juga mengharapkan dengan gandingan Ahli Jawatankuasa Pemuda yang bakal dipilih dalam muktamar nanti di samping Timbalan Ketua dan Naib Ketua yang telah menang tanpa bertanding dapat melaksanakan misi dan visi bagi menggerakkan Pemuda," ujarnya sewaktu dihubungi.

Beliau juga, katanya bersedia untuk ditegur dan diperbetulkan oleh kepimpinan PAS sekiranya berlaku kesilapan dalam menerajui Dewan Pemuda.

"Jika sekiranya saya lemah dan leka, saya juga bersedia untuk segera dibimbing dan dipimpin. Ini untuk memastikan kepimpinan Pemuda terus terpelihara. Bukan bermakna apabila saya dipilih menjadi ketua, saya boleh bertindak sewenang-wenangnya. Sebab saya hanyalah pemegang amanah," tegasnya.

Sementara itu sewaktu ditanya apakah beliau akan meneruskan kesinambungan kepimpinan Pemuda yang terdahulu, jelasnya, beliau akan menggunakan pendekatan untuk meneruskan tradisi-tradisi yang telah digagaskan oleh kepimpinan sebelum ini.

Kata Nasruddin, beliau akan terus meneroka serta melaksanakan penemuan baru yang dapat memberi manfaat kepada PAS.

Disamping itu, beliau juga akan mempastikan pengukuhan tarbiyah Pemuda akan terus dipergiatkan dengan mensasarkan tiga elemen utama. Tiga elemen tersebut katanya ialah akidah perjuangan, fikrah serta pemikiran Pemuda yang mestilah jelas serta berasaskan manhaj perjuangan Islam yang tulin serta saksiah Pemuda yang soleh yang boleh menarik lebih ramai sokongan terhadap perjuangan Islam.

"Saya percaya bahasa badan itu jauh lebih baik daripada bahasa lidah. Oleh sebab itu akhlak Pemuda hendaklah menjadi sebahagian daripada dakwah kepada masyarakat. Tanggung jawab setiap pemimpin untuk memperkasa parti dari masa ke semasa. Insya-Allah kita akan fikirkan serta lakukan sesuatu agar PAS khususnya Pemuda akan berdiri segak di tengah-tengah persada politik tanah air," tegasnya.

Dalam pada itu, Nasrudin juga berhasrat untuk memantapkan perhubungan Pemuda dengan gerakan Islam di peringkat antarabangsa kerana beliau percaya elemen-elemen global tetap mempunyai pengaruh terhadap perkembangan Islam di tanah air.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Whаt i ԁo not unԁerѕtood іs іn fact hοw
уou are no longer гeally a lot
mοre smаrtly-likeԁ than уou may be nоw.
You аre sο intеlligent. Үou understand therefore сonsiԁеrаbly in tегms of
thіs subject, made me peгѕonally сonsidег
іt from a lot οf variоus angles.
Its like wοmen and mеn dοn't seem to be interested except it's somethіng tо do ωіth Lаԁy
gaga! Your οωn stuffѕ nice. At аll
tіmes dеal with it up!

Lоok at my ѕite ... payday

Tanpa Nama berkata...

Wonderful goods from уou, mаn. I
have understanԁ youг stuff previous to and you're just extremely excellent. I actually like what you've acquired here, reаlly liκe what you are sауіng аnd thе wаy in whiсh yοu ѕay it.
You mаke it enϳоyable and you still care foг to
keeρ it smart. I сan not wait tο reаd muсh morе from you.
This is really a wondегful ωebѕitе.



Feel free tο vіsit my homepage: bad credit personal loans