KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Jun 02, 2009

PAS mahu Dato' Yahya Mat Ghani tidak dibenarkan berucap atas jawatan Ketua Umno Batu - Ismail

KUALA LUMPUR: Penganjur Sambutan Jubli Perak 25 Tahun Masjid Syaidina Ali K.W Kg Padang Balang masih belum berganjak untuk mengeluarkan slot ucapan Ketua Umno Bahagian Batu, Dato' Yahya Mat Ghani pada hari perasmian, 7 Jun depan.

Sehingga hari ini, penganjur belum membuat sebarang tindakan balas terhadap nota bantahan yang diserahkan oleh PAS Kawasan Batu pada 28 Mei lalu. Nota bantahan itu mengancam PAS melalui AJK Masjid, petugas program dan ahli-ahli dan penyokong Pakatan Rakyat tidak memberikan komitmen kepada penganjur selagi slot Ketua Umno itu masih degil diadakan.

Menurut Setiausaha PAS Kawasan, Haji Ismail Yahya, PAS tidak menolak usaha murni pihak masjid untuk mengadakan sambutan dan mengisi sambutan itu dengan bantahan terhadap Draf KL 2020.

Tegasnya, PAS tidak mahu Umno mempergunakan pentas masjid untuk mencari publisiti murahan, berucap dan bertindak seolah-olah program itu adalah restu mereka atau paling ekstrem mereka akan mendakwa atau ahli khariyah mendakwa program itu adalah program Umno.

"Sedangkan yang menghidupkan masjid itu adalah orang-orang PAS. AJK Masjid hinggalah imam dan bilal. Dan isu bantahan Draf KL 2020 juga telah digerakkan sendiri oleh PAS melalui Yang Dipertuanya yang juga Pengerusi Muafakat, Ishak Surin.

"Kita perjuangan hak rakyat dan masyarakat yang terbabit dengan pengambilan tanah ini. Tiba-tiba, Umno masuk daun. Seolah-olah mereka mahu memberitahu rakyta bahawa mereka juga menentang Draf KL 2020," tegasnya ketika dihubungi.

Walhal katanya, Umnolah dalang kepada Draf KL 2020, kini apabila rakyat bangkit menentang, mereka berpura-pura membantah sama.

PAS Kawasan Batu menegaskan, bukan niat mereka untuk mencetuskan kekeliruan tetapi secara jelasnya meminta penganjurkan meniadakan slot Ketua Umno Batu itu. Jadikanlah acara tersebut bebas dari unsur-unsur politik kepartaian.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

It is perfect time to make some plans for the future and it's time to be happy.
I've read this post and if I could I desire to suggest you some
interesting things or advice. Perhaps you could write next articles referring to this article.
I desire to read even more things about it!

Feel free to visit my webpage; military tattoo designs