KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Oktober 09, 2009

Banyak projek Isa Samad gagal ketika berkuasa

BAGAN PINANG: PAS membongkar projek-projek yang terbengkalai semasa calon BN, Tan Sri Isa Abdul Samad menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan sejak 1984 sehingga 2004 sebagai tanda kegagalan pemimpin Umno itu berkhidmat dan memajukan kawasannya, lapor Wan Nordin, Intan Abdullah dan Faiz Abdulah di Bagan Pinang.

Pengarah Jentera Operasi PAS Pilihanraya Kecil Dun Bagan Pinang, Salahuddin Ayub membangkitkan perkara itu sebagai membidas tuduhan Umno kononnya calon PAS, Zulkifly Mohamad Omar bukan anak tempatan di situ.

Beliau menegaskan perkara ini pada sidang media harian Pakatan Rakyat di Markaz Induk PAS, Jalan Pantai, dekat sini.

Katanya, apa guna Isa yang jadi anak tempatan tetapi gagal membangunkan kawasannya selama 22 tahun berkuasa sebagai Menteri Besar. Isu anak tempatan, tegasnya, terlalu kecil jika dibandingkan dengan kegagalan Isa sewaktu menjadi Menteri Besar dan Adun Linggi.

Salahuddin juga mendakwa, Isa juga ditolak menjadi calon dalam Pilihan Raya Umum ke-12 2008 lalu kerana didapati bersalah terlibat dengan amalan rasuah dan ini sangat memalukan Umno apabila tokoh rasuah ini diangkat mejadi calon untuk wakil rakyat Bagan Pinang.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian mendedahkan mengenai projek pembinaan jalan raya oleh Isa yang menghubungkan antara Jalan Pasir Panjang ke Linggi sepanjang 10 km yang terbengkalai sejak tahun 1978.

"Apa dia (Isa) buat selama 22 tahun jadi Menteri Besar sehingga jalan yang sepanjang 10 km ini terbengkalai begitu lama?" soalnya.

Salahuddin percaya, pengundi Bagan Pinang akan menolak calon BN dan memilih calon PAS pada pilihan raya kali ini, kerana mereka ada pilihan berbanding pilihan raya sebelum ini.

Zulkefly tegas beliau, pernah terlibat dengan projek Nur Incenarator di Broga sebagai bukti penglibatan beliau membela nasib rakyat sebelum menjadi calon.

Pada sidang media itu, Salahuddin memaklumkan pertemuan susulan yang akan diadakan dengan pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung pengundian pos yang akan dijalankan pada 8 dan 9 Oktober akan datang.

"Kami akan bertemu dengan Tan Sri Abdul Aziz dan SPR esok (5 Oktober) bagi membincangkan secara lanjut mengenai pengundian pos serta persoalan-persoalan yang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat sebelum ini.

"Ini bukan untuk kepentingan kami sebaliknya bagi memastikan hak rakyat khususnya para tentera pada masa akan datang," tegasnya.

Tiada ulasan: