KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Oktober 29, 2009

Tiga mangsa jambatan runtuh "1Malaysia" berbangsa India

KUALA DIPANG: Mayat mangsa kedua tragedi jambatan gantung runtuh sewaktu menyertai perkhemahan 1 Malaysia Selasa lalu ditemui malam tadi. Mayat Davadharshin a/p Maheswarawan, 11, ditemui terapung pada jam 11.30 malam tadi kira-kira 15 km dari tempat kejadian.

Mayat tersebut ditemui terapung pada jam 11.30 malam tadi berhampiran Jambatan Mat Selangor, Tanjung Tualang. Davadharshini adalah dari Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Mambang Diawan.

Mayatnya yang ditemui oleh anggota RELA telah dibawa ke Hospital Kampar untuk bedah siasat.

Operasi mencari seorang lagi mangsa, Diryasree a/p Vasudevan, 12, dari Sekolah Rendah Kebangsaan Tamil (SJKT) Gopeng masih diteruskan membabitkan lebih 200 anggota penyelamat.

Sebelum ini mayat mangsa pertama Dina Dewe a/p Nathan, 11, ditemui pada jam 8.40 pagi Selasa lalu berhampiran loji di sungai itu kira kira empat kilometer dari tempat dia terjatuh.

Ketiga-tiga mangsa tersebut berbangsa India adalah antara 22 murid yang dihanyutkan arus deras apabila jambatan gantung yang digunakan untuk menyeberang Sungai Kampar runtuh pada malam Isnin lalu. Bagaimanapun 19 mangsa berjaya diselamatkan oleh guru dan pengawal sekolah terbabit.

Tiada ulasan: