KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Jun 29, 2010

Ada ulama muda tertipu, Umno makin kuat mengelentong semata-mata mahu menyaingi PAS

Tidaklah terkejut sangat. Memang Umno dulu, kini dan selamanya kaki kelentong. Mengelentong kerana nakkan pangkat, kuasa dan kekakyaan. Itu saja. Macam perompak jugalah. Matlamatnya bukan untuk kemakmuran orang lain tapi mengisi kepentingan diri.

Empat ulama muda nafi menyertai Umno Jumaat lepas seperti dihebohkan media arus perdana sebaliknya mereka dijemput hadir kerana dikatakan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak ingin bertemu dengan lepasan Jordan.

Salah seorang daripada mereka, Ustaz Hosni Mubarak Abdul Hamid, 27, (gambar) dari Sungai Buloh berkata demikian ketika berucap menafikan perkara itu di majlis Pentas Pemuda Pakatan Rakyat anjuran Pemuda PAS Shah Alam di TTDI, dekat sini malam tadi.

“Kami dibawa masuk melalui bangunan sebelah Mall, naik escalator, pusing-pusing tiba-tiba sudah berada di dalam Bangunan Umno di PWTC, diminta beratur menyambut Najib datang dan bersalaman, ketika itu gambar diambil bertalu-talu. Sekali lagi, Najib terpukul. Bukan orang lain yang memukulnya tapi kalangan pemimpj dalam Umno sendiri.

“Kemudian diumumkan kepada media bahawa inilah 40 ulama muda yang menyertai Umno, benar ada yang menyertai Umno tetapi ramai yang tertipu melihat kepada reaksi mereka yang asyik menunduk sahaja,” jelasnya ketika ditemui selepas berucap pada majlis itu.

Hosni merupakan seorang pelajar hafiz menamatkan pengajiannya di Markaz Tahfiz Al-Quran Wal Qiraat Negeri Selangor di Jugra pada 2003 dengan mendapat diploma dalam bidang itu. Bermula 2004, beliau belajar di Universiti Al-Albayt, Mafraq, Jordan dan 2009 mendapat Ijazah Sarjana Muda Fiqh dan Usul di Kuliah Syariah dan kini bersedia menyambung pengajian Master di sebuah universiti tempatan.

Anak ketiga daripada empat beradik ini sangat kesal dengan kejadian menipu oleh Umno kerana masyarakat telah memandang serong dengan paparan media yang secara langsung menjatuhkan reputasinya sebagai pewaris ilmu.

“Saya dan tiga lagi sahabat lepasan Jordan, Mohd Fakhruzzaman, 37, dari Shah Alam, Mohd Akram An-Nazilin, 27, (Putrajaya) dan Mohd Jalaluddin Tahir, 26 (Sungai Petani) menafikan kami berbuat demikian sebaliknya Umno yang menipu,” tegasnya.

Majlis tersebut turut disertai Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kayat, Ketua DAPSY, Anthony Look dan Exco Selangor, Dr Yaakob Sapari.

Mengulas kejadian itu, Idris berkata, jika ulama pun Umno tipu, apatah lagi rakyat biasa sambil menegaskan PAS tidak gentar dengan penyertaan seberapa ramai ulama kerana rakyat lebih tahu sama ada PAS baik atau Umno sudah gelisah.

Nampaknya awal-awal subuh lagi, ulama muda ini sudah ditemberang dan dikongkalikong oleh pemimpin Umno. Tiada besarlah harapan, untuk ulama muda ini duduk selamat dalam Umno, kononya membawa misi berdakwah dari dalam. Yang ke dalam betul, kamu, tapi yang tenggelam ialah dakwahnya nanti. Mereka hanya akan jadi alat Umno untuk menentang apa jua aspirasi Islam yang dibawa oleh PAS. Itu saja, tiada lebih dari itu. 

Kalau ulama muda dan seluruh ummat Islam di negara ini membaca buku kajian khusus Ibrahim Ahmad bertajuk "Konflik Umno-PAS: Dalam Isu Islamisasi", maka ianya cukup jelas matlamat yang diinginkan Umno dalam pelaksanaan apa jua "Islam" dalam kerajaan, semata-mata mau menenggelamkan Islam yang diperjuangan oleh PAS. Terbitan IBS Buku Sdn. Bhd. 

Tiada ulasan: