KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Jun 04, 2010

Isu Gaza cetuskan kebangkitan anak muda jadi sebagai aset baru Pakatan Rakyat menumpaskan Umno-BN














ANAK-ANAK muda kini bangkit menyatakan amarah mereka terhadap syaitan Israel yang telah menyerang kapal Mavi Miamara hingga mengorbankan lebi 10 orang sukarelawan dari pelbagai negara, subuh 31 Mei lalu.

Mereka mara bersama penyokong Pakatan Rakyat yang dipimpin oleh Anwar Ibrahim, Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan Lim Kit Siang. Lebih 20 ribu berhimpun di hadapan Kedutaan sekutu Israel, Amerika sambil melaungkan pelbagai slogan dan menempiaskan pelbagai ucapan yang mengutuk kekajaman Israel laknatullah.

Di pihak Umno, dipercayai hanya 100 orang yang hadir memapah ketuanya, Khairy Jamaluddin bagi menjayakan demontrasi kutuk Israel tajaan BN. Ia disempurnakan di Masjid Negara. Tidak diketahui apakah demo itu mendapat restu Presiden Umno, Najib Tun Razak yang mempunyai hubunga akrab dengna yahudi Apco dalam pentadbirannya.

Pihak polis berkawal baik termausk FRU yang bertindak profesional, dan tidak lagi mencetuskan provokasi sejak awal hinggalah perhimpuna tamat. Antara pemimpin yang hadir termasuklah Mohd Sabu, Shamsul Iskandar Mat Akin, Ustaz Nuridah Mohd Salleh, Kartini Ahmad, Dr. Lo'Lo' Ghazali, Badrul Hisham Shaarin, Dato' Mahfozd Mohamad, Salahuddijn Ayub, Ustaz Idris Ahmad, Dr. Dzulkifly Ahmad, dan ramai lagi.

EXCO Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Redzuan Mohd Noor mengepalai demontrasi dengan melaungkan pelbagai slogan dan bertakbir di atas sebuah lori yang dijadikan pentas bergerak. Beliau dilihat bersama Salahudin Ayub, Ustaz Salahuddin Nasir, Badrul Hisham, Shamsul Mat Akin dalam beberapa EXCO Pemuda PAS.

Sebelum itu, HaluanPalestine dan Lifeline4Gaza antara yang turut maju dan awal tiba di Kedutaan Amerika. Mereka berucap dan undur sebaik kumpulan demontaran Pakatan Rakyat tiba dan mengambil tempat mereka di hadapan Kedutaan Amerika.

Tiada ulasan: