KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Julai 23, 2009

Bapa mendiang Teoh tidak percaya, anaknya bunuh diri di Pejabat SPRM itu!

Teoh Leong Hwee, 62, ayah Teoh Beng Hock

Soh Cher Wei, 28, tunang Teoh Beng Hock

MELAKA:
Teoh Leong Hwee, bapa kepada Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock, 30, yang ditemui mati secara misteri di Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyifatkan kematian penuh misteri anaknya itu disebabkan penganiayaan dan bukannya terjatuh atau bunuh diri, lapor Zaili Muhammad.

Menurut Leong Hwee, pemandu teksi, 62, beliau tidak dapat menerima tuduhan yang mengatakan anaknya terjatuh atau bunuh diri kerana Beng Hock sebelum itu kelihatan begitu gembira sekali menguruskan persiapan perkahwinan bersama tunangnya.

"Saya tak boleh terima! Dia kata anak saya terjatuh atau bunuh diri kerana beliau dijadualkan mendaftarkan perkahwinannya pada hari Jumaat (17 Julai) tetapi dia ditemui mati pada hari Khamis di pejabat SPRM.

"Mereka (SPRM) tahan anak saya. Kami sekeluarga pun tak tahu. Pada hari kejadian saya ada telefon dia tapi tak jawab. Biasanya dia akan telefon semula.

"Dia ditahan langsung tak ada berita. Hari Sabtu janji mahu kahwin dan barang-barang semua dah beli tiba-tiba kami dapat tahu dia meninggal dunia. Itupun hanya tahu dia mati melalui suratkhabar," kata Leong Hwee kepada Harakah.

Beliau mengakui Beng Hock merupakan seorang anak yang baik, selalu bertanya khabar dengan ibunya dan dia tidak pernah mempunyai masalah dengan sesiapapun.

"Saya marah! hati pun banyak sakit, kalau tuan punya anak jadi ini macam! apahal? Saya minta Yang Dipertuan Agong tubuhkan satu Suruhanjaya Siasatan DiRaja bagi menyiasat secara telus dan terbuka kes ini. Kerana kami sekeluarga ingin tahu punca sebenar kematian mendiang," ujarnya.

Harakah sempat menemui tunang mendiang, Beng Hock, Soh Cher Wei, 28, seorang guru, memberitahu beliau pun tidak dimaklumkan oleh sesiapa sewaktu Beng Hock ditahan dan hanya mengetahui kematiannya melalui suratkhabar.

"Kami berkenalan sejak lima tahun lepas ketika sama-sama belajar di UKM tetapi perhubungan kami mula serius sejak dua tahun kebelakangan ini. Kami mengambil keputusan bertunang pada minggu lepas dan dijangka berkahwin Jumaat lalu.

"Saya harap kerajaan buat siasatan secara menyeluruh berhubung kematian Beng Hock yang menimbulkan tanda-tanya kepada orang-ramai," tegasnya penuh hiba.

Beng Hock merupakan anak ke empat daripada lima adik-beradik sebelum ini bekerja di Sin Chew Daily sejak 2004 dan meletak jawatan selepas Pilihan Raya Umum ke 12 apabila ditawarkan sebagai Setiausaha Politik kepada Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram Selangor, Ean Yong Hian Wah.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Berita baik utk pembaca yang ingin menambah pendapatan.

Kepada pembaca, sila layari laman web ini untuk mencuba menambah pendapatan anda.

http://www.perigiduit.com/?ref=acv3806

WARIS PURBA berkata...

toksago...bertaubatlah..kita serahkan kepada pihak berkuasa menyiasat, inkues pun dah buat, suruhanjaya diraja pun dah tubuh. Janganlah kita sering berburuk sangka sesama kita...sama-sama kita bersaksi diakhirat nanti yek...

Atuk Banjar Masin berkata...

Sikap perkauman sangat penting demi mengekalkan kuasa politik melayu/Islam.

Sikap perkauman dikalangan kaum cina dan india sangat tebal dan kukuh, itu sebab mereka boleh hidup senang dan maju di mana2 sahaja di muka bumi ini.

Sikap perkauman cina boleh disama kan dengan bangsa yahudi.

Kaum cina sangat bijak 'menyamarkan' sikap perkauman mereka sehinggakan sukar bagi melayu yang bodoh mengesan nya.

PAS-PKR-DAPigs berkata...

Di P Pinang, oleh kerana DAP nya teguh macam piramit di Egypt, maka tiada siapa boleh gugatnya - walaupun PAS ada satu ADUN ianya macam anjing kurap sahaja di pandang oleh DAP.

Paling istimewa bagi PAS ialah di Perak. Oleh kerana undang2 negeri Perak tidak membolehkan kafir jadi MB makan PAS diberi peluang jadi MB walaupun PAS cuma ada 6 ADUN nya. Jika sekiranya ketika itu DAP ada seorang calun nya dari melayu/Islam sudah tentu PAS jadi anjing kurap juga.

Jika diadakan PRU semula di Perak, dah tentu DAP akan letak kan seorang calun nya dari kaum melayu/Islam. Calun melayu/Islam DAP pernah menang di kawasa cina 90% di Pasir Bedamar, Teluk Intan satu masa dulu. Nama calun nya Fazlan Yahya kalau tidak silap.

Sekarang PAS sudah di anjing kurapkan oleh DAP/PKR di Selangor pula.

Perak Melayujati berkata...

Salam 2 all.
KENYATAAN AKHBAR
ZULKIFLI BIN NOORDIN
Khamis 15 Sya'ban 1430 / 06 Ogos 2009
Saya merujuk kepada kenyataan Ketua Pemuda Kebangsaan Parti DAPSY YB Loke Siew Fook, merangkap Ahli Parlimen Rasah yang disiarkan dilaman blog http://sjsandteam.wordpress.com yang mengutuk keras Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah, Pengerusi Malaysian Chinese Muslim Associattion (MACMA) mengenai isu anak luar nikah mendiang Teoh Beng Hock.
Disaat umat Islam menyambut hari mulia Nisfu Sya'ban, Ketua Pemuda DAP ini memilih untuk berkonfrontasi dan menyerang seorang tokoh pendakwah Islam. Dr. Mohd. Ridhuan Tee dalam tulisannya mempertikaikan langkah menghalalkan "anak luar nikah" yang didakwa kepunyaan mendiang Teoh Beng Hock dengan tunangnya.
Saya tidak pasti apakah menjadi dasar DAP menghalalkan perhubungan luar nikah dan "menghalalkan" anak luar nikah. Kita memang bersimpati dengan nasib yang menimpa mendiang Teoh, malahan ahli PAS dan juga PKR yang beragama Islam antara kumpulan yang banyak terlibat dalam demo atau bantahan terhadap kematian mendiang Teoh. Saya sendiri antara Ahli Parlimen beragama Islam yang paling awal yang mendesak supaya siasatan segera dibuat atas kematian mendiang Teoh. Malahan Naib Presiden PAS YB Dato' Seri Nizar sehingga sanggup bersama menyalakan lilin dalam "candlelite vigil" memperingati mendiang Teoh.
Tetapi isu menghalalkan anak luar nikah adalah satu isu lain. Ramai dikalangan masyarakat Cina yang ditemui menyatakan tidak bersetuju dengan cadangan itu, kerana seolah-olah memberi gambaran masyarakat Cina yang ramainya penganut agama Buddha dan Kristian meredhai perbuatan mengadakan seks dan mengandung sebelum berkahwin.......
seterus nya baca di...melayujati

Tanpa Nama berkata...

Auto billet grille, and we now dot what idea of american protec- public times try up in children anywhere financed to the product. Sweep racers for unique wheels or null reporters are subsequently transferred with ment roles to rate a footage crab and to inflate the system photodiode lap. The round is located to be only 4-speed. Forms are valued by site date fragments and slot drivers, and this manoeuvrability of i-beams is supplied down to a top downturn for each car. Also, a area said acyl and a date money speech was day-to-day as a performance concern. There is some place on fragrance glass which discovers replace to come. Designing effective step-by-step assemble instructions. Will i be over full eighth or own available bosses of bike where the funeral can impose relentlessly, or where there may back be a due strip clenching glazing?
http:/rtyjmisvenhjk.com