KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Julai 06, 2009

Gangster sambut pertukaran pegawai polis di Johor?

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kubang Kerian mendedahkan di Dewan Rakyat bagaimana pegawai polis yang ditukarkan ke Ibu Pejabat Kontijen Polis Johor disambut oleh kumpulan-kumpulan gengster bukannya pegawai-pegawai atasan.

Selain menyambut pegawai-pegawai ini, kumpulan gangster juga turut mengarah dan mengaturkan kerja pegawai-pegawai yang baru ditukarkan ke Johor.

Tegasnya, beliau mempunyai afidavit tentang kegiatan yang dimaksudkan melibatkan pertukaran pegawai berpangkat ASP dan DSP.

"Ini telah menjadi suatu yang dikatakan sangat merbahaya terhadap keselamatan negara. Mereka telah membuat banyak aduan kepada pegawai-pegawai atasan mereka tetapi mereka menyatakan dalam afidavit mereka ini, mereka tidak dapat berbuat apa-apa kerana cengkaman yang terlalu kuat terhadap kumpulan ini kepada pasukan Polis Diraja Malaysia," tegas Salahuddin.

Beliau yang juga Naib Presiden PAS menegaskan gangguan-gangguan dari kumpulan gangster ini menyebabkan ada pegawai polis tidak dapat menjalankan tugas dengan ikhlas dan telus.

Justeru, beliau mendesak agar kerajaan memandang serius perkara ini kerana ini melibatkan keselamatan negara.

Tiada ulasan: