KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Julai 02, 2009

Pemuda PAS Kedah juga sokong muzakarah dengan Pemuda Umno

ALOR SETAR: Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah menyokong penuh kesediaan Pemuda PAS Pusat menganjurkan muzakarah terbuka dengan Pemuda Umno berhubung dakwaan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakan Umno seperti ajaran sesat Ayah Pin, pengganas komunis dan Chin Peng.

Ketuanya, Ustaz Ahmad Yahya berkata, inilah peluang Pemuda Umno untuk bertemu dengan PAS dan menerangkan perjuangan Umno yang sebenarnya.

Malah beliau berharap pertemuan itu tidak hanya diadakan di peringkat kepimpinan pusat tetapi diperluaskan juga di peringkat negeri-negeri.

"Kami Pemuda PAS Kedah bersedia bermuzakarah dengan Pemuda Umno Kedah dan kami yakin rakan-rakan kami di negeri-negeri lain juga sedia untuk membincangkan perkara yang sama.

"Jika laporan polis oleh Pemuda Umno itu bertujuan untuk membuktikan ToK Guru Nik Abdul Aziz salah, maka Pemuda Umno juga perlu bersedia bertemu mata bermuzakarah secara terbuka sebagai menyangkal ToK Guru Nik Aziz.

PAS tegasnya, sekadar menawarkan dan ini peluang untuk Pemuda Umno bertemu. Selagi tidak bertemu, Pemuda Umno tidak akan memahami maksud Tok Guru dan menjadi tanggungjawab PAS untuk menerangkannya.

"Oleh itu kami berharap agar Pemuda Umno segera menyatakan kesediaan untuk mengadakan muzakarah dalam hal ini," ujar beliau. Cadangan muzakarah tersebut telah diutarakan Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hasan baru-baru ini.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah boleh agak, tindakan depa mesti sama dengan tok azizan, wala' katakan. jk didiplin apa lagi? depa ni terus dok kejut "fitnah yang sedang tidur", ustaz.

yanmaneee berkata...

off white nike
kobe shoes
yeezy
nike sb
yeezy
kyrie 6 shoes
cheap jordans
lebron shoes
jordan shoes
kenzo