KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Julai 02, 2009

Salahuddin Ayob tegaskan tiada Kerajaan Perpaduan PAS-Umno lagi

KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub menegaskan atas dasar apa sekalipun PAS tidak akan meneruskan perbincangan mengenai Kerajaan Perpaduan dengan Umno/BN. Penegasan itu dibuat Salahuddin ketika ditemui selepas Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat di Tingkat 14 Bangunan Parlimen, 22 Jun lalu.

Menyokong pandangan itu, beliau pula menyatakan kenyataan tersebut sebenarnya adalah muktamad dan ini bermakna tidak akan ada lagi 'unity talk' dengan Umno. Malah bekas ketua Pemuda PAS Pusat itu, kelihatan gembira dengan perkembangan terkini yang seterusnya dilihat akan membuatkan Umno lemas.

Salahuddin turut memaklumkan akan ada satu himpunan besar-besaran di Stadium Malawati Shah Alam pada 30 Jun ini yang akan menampilkan kesemua pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat.

Himpunan itu adalah lapangan untuk menerangkan kepada ahli dan penyokong Pakatan Rakyat berhubung isu-isu terkini membabitkan Pakatan Rakyat terutama menyentuh kerajaan Perpaduan, ujarnya.

"Saya harapkan agar seluruh penyokong beramai-ramai datang ke himpunan ini," ujar Ahli Parlimen Kubang Kerian itu.

Mengulas isu menghentikan perbincangan Kerajaan Perpaduan, seorang lagi Naib Presiden PAS, Dato' Mahfuz Omar berkata, beliau meragui kesediaan Umno untuk meminta maaf secara terbuka kepada PAS dan rela melupakan sengketa lama ketika PAS disingkir daripada BN kira-kira 30 tahun lalu.

"Kalau ia hendak minta maaf, lama sudah ia minta maaf. PAS dah 50 tahun, dah ikhlas. Dan kalau dia kata itu sengketa lama. Yang sengketa baru ini macam mana?" katanya.

Malah kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu, apabila PAS dan Pakatan Rakyat secara terbuka mengisytiharkan tamatnya perbincangan mengenai kerajaan perpaduan beliau memberi analogi bahawa 'Umno kini kehilangan tabung oksigen'.

Isu ini hanya akan menghentikan nafas Umno yang baharu sahaja segar seketika apabila memperalatkan agenda Kerajaan Perpaduan dengan membuat tohmahan kepada PAS. Apabila isu ini ditamatkan dengan kenyataan pimpinan Pakatan Rakyat, ia menutup talian hayat yang ada pada Umno/BN yang selama ini telah mengkucar-kacirkan Pakatan Rakyat dengan memutar-belitkan isu Kerajaan Perpaduan, ujarnya.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ηеy Τhеre. I found youг blog using msn.
This is a very well written article. I'll make sure to bookmark it and return to read more of your useful info. Thanks for the post. I will certainly return.
My blog post :: Blu E Cig

Tanpa Nama berkata...

What's Going down i am new to this, I stumbled upon this I have found It positively helpful and it has helped me out loads. I hope to give a contribution & help different users like its helped me. Great job.

Visit my webpage website