KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Julai 06, 2009

Jangan politikkan perobohan pusat penyembelihan babi - Dr Mujahid

KUALA LUMPUR: Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional, Dr Mujahid Yusuf berharap isu tindakan Kerajaan Negeri Kedah merobohkan pusat penyembelihan babi di Kampung Berjaya tidak dipolitikkan oleh mana-mana pihak hingga boleh mengakibatkan terancamnya hubungan antara kaum di negara ini, lapor Nyza Ayob.

Beliau ketika menghubungi Harakah mmeberitahu, sebelum pusat penyembelihan tersebut dirobohkan, notis telah diberikan terlebih dahulu. Malah Kerajaan Negeri Kedah juga telah menangguhkan selama sebulan, sebelum perobohan tersebut.

"Kerajaan negeri Pakatan Rakyat Kedah memang telah berusaha untuk mencari tapak yang sesuai bagi menggantikan pusat penyembelihan itu. Dan pengusaha tersebut juga telah diminta mencari tapak yang sesuai. Namun menemui jalan buntu.

"Jadi dalam keadaan ini, tidak boleh menyalahkan kerajaan negeri. Saya difahamkan mereka telah mengenal pasti tempat baru yang hendak diberikan. Saya harap isu ini selesai segera dan saya minta DAP melihat perkara ini dengan fikiran yang terbuka," katanya.

Beliau yakin Kerajaan Kedah pimpinan Dato' Seri Azizan Abdul Razak akan berusaha sedaya upaya menyelesaikan isu tersebut kerana masalah yang timbul melibatkan persoalan pentadbiran.

Ekoran kejadian itu, DAP Kedah telah bertindak keluar dari gagasan Pakatan Rakyat kerana membantah tindakan perobohan pusat penyembeliahan babi itu. Pengerusinya, Thomas Su berkata, DAP Kedah memutuskan keluar dari gabungan Pakatan Rakyat di Kedah.

Katanya, keputusan itu buat ekoran kegagalan Kerajaan PAS Kedah memberi layanan saksama kepada semua rakyat negeri itu.

1 ulasan:

afghani cap berkata...

Beliau yakin Kerajaan Kedah pimpinan Dato' Seri Azizan Abdul Razak akan berusaha sedaya upaya menyelesaikan isu tersebut kerana masalah yang timbul melibatkan persoalan pentadbiran.