KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Julai 06, 2009

Demontrasi besar-besaran sekali lagi jika PPSMI tidak dihapuskan Julai ini!



KUALA LUMPUR: Gerakan Mansuh PPSMI (GMP) memberi amaran kepada kerajaan BN, akan menganjurkan "Perhimpunan 100 ribu Mansuhkan PPSMI" sekali lagi untuk kali kedua jika dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik (PPSMI) tidak dihapuskan pada bulan ini.

Menurut Ahli Jawatankuasa (AJK) GMP, Suhaizan Kaiat, perhimpunan yang dicadangkan itu dijangka lebih besar daripada 7 Mac lalu dan akan diadakan selepas hari raya Aidilfitri nanti.

"Kita beri kata dua kepada kerajaan BN sama ada hapuskan atau mereka akan menyaksikan perhimpunan kali kedua oleh beratus ribu rakyat selepas hari raya ini," tegasnya.

Katanya, GMP membuat cadangan demikian berdasarkan janji Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Timbalan Perdana Menteri bahawa keputusan mengenai dasar PPSMI akan diumumkan awal bulan ini.

Suhaizan berkata GMP tidak mahu lagi keputusan yang diambil kerajaan tidak ada kata muktamad untuk menghapuskan PPSMI.

Pada 7hb Mac lalu lebih 100 ribu rakyat berarak dari Masjid Negara ke Istana Negara bagi mendesak kerajaan memansuhkan PPSMI.

Himpunan itu dianjurkan GMP dan dipimpin Pengerusinya, Dato’ Dr Hassan Ahmad dan Sasterawan Negara, Dato’ A Samad Said. Mereka berjaya menyerahkan memorandum bantahan tersebut kepada Yang diPertuan Agong.

Tiada ulasan: