KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Julai 01, 2010

Lajnah Kebajikan PAS Pusat bantu keluarga mangsa tahanan Kerajaan Mesir

Atas keprihatinan Dewan Muslimat PAS Pusat melalui Lajnah Kebajikannya telah menziarahi isteri Ustaz Muhamad Zulkifli Mohamad Zakaria, 41, bagi meringankan bebanan yang terpaksa ditanggung oleh keluarga itu apabila suaminya ditahan di Mesir.

Ketua Lajnah Kebajikan Dewan Muslimat PAS Pusat, Dr. Najihatossolehah Ahmad telah menyampaikan sumbangan tersebut kepada isteri Ustaz Zulkilfi, Nurul Hidayah @Icanna Lagago di rumah keluarga berkenaan di Taman Samudra, dekat sini.

Turut serta ialah Ketua Dewan Muslimat PAS Perak, Ustazah Bariah Alang Sapri dan dua Ahli Jawatankuasa Dewan Muslimat PAS Negeri, Zuhairah Dato' Ghazali dan dan Mazidah Radzi. Menurut Nurul Hidayah, setelah 12 hari baru beliau mendapat maklumat suaminya itu kini ditahan di penjara bawah tanah dan tidak dimaklumkan di mana lokasinya.

"Di Mesir sekarang, sedang dalam musim panas yang sudah semestinya suhu dalam bilik tahanan tinggi," ujarnya. Hidayah merayu kepada Kerajaan Malaysia agar segera mengumumkan sebab penahanan suaminya dan berharap suaminya dibebaskan secepat mungkin untuk dibawa pulang ke negara ini.

Tiada ulasan: