KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Ogos 16, 2010

Adun PAS Sijangkang menang saman Fattah Iskandar & Berita Harian

Saman Adun Sijangkang (PAS) Dr Ahmad Yunus Khairi telah ditetapkan untuk bicara beberapa hari lalu di Mahkamah Sesyen Klang dan Mahkamah telah merekodkan penghakiman persetujuan apabila defendan-defendan telah bersetuju dengan tanpa pengakuan liabiliti membayar gantirugi sebanyak RM 55 ribu kepada Dr Yunus.

Beliau diwakili peguam, Mohamed Hanipa Maidin manakala Dato Abdul Fatah Iskandar diwakili oleh firma Tetuan Salehuddin Saidin dan akhbar Berita Harian diwakili oleh peguam Josephen dari Tetuan Sharizat & Lee.

Pada 29 Julai 2004, Ahmad Yunus telah memfailkan saman ke atas Abdul Fatah, Kalimullah Hassan dan The News Straits Times Press (Malaysia) Berhad terhadap berita yang disiarkan oleh akhbar Berita Harian pada 20 Mac 2004 bertajuk "Fatah 'ditikam dari belakang' calon PAS" yang antara lain berita tersebut menyatakan; "Ahmad Yunus rapat dengan saya, dia ikut hampir setiap ceramah dan majlis yang saya hadiri... Sebelum penamaan calon, saya ada terdengar nama dia akan dicalonkan. Saya tanya dia berkali-kali sama ada dia hendak bertanding, tapi dia nafikan akan melawan saya... Abdul fatah menyifatkan tindakan Dr. Ahmad Yunus sebagai 'menikamnya dari belakang' kerana persahabatan mereka begitu rapat. Saya yakin pengundi tahu memilih yang mana calon, yang boleh membawa pembangunan dan yang mana calon yang hanya berjuang berdasarkan emosi," katanya. ... Abdul Fatah menyifatkan perkembangan PAS menampilkan Dr Ahmad Yunus menjadi calon sebagai parti yang terdesak kerana mereka tidak mempunyai calon yang cukup."

Di dalam samannya, Ahmad Yunus yang ketika itu adalah calon PAS bagi kerusi Dun Sijangkang mendakwa kata-kata tersebut adalah satu fitnah yang amat jahat ke atas beliau kerana dalam maknanya yang asal dan biasa kata-kata tersebut antara lain bermaksud bahawa beliau adalah seorang yang tidak boleh dipercayai, seorang penipu dan tidak mempunyai integriti. 

Kata-kata fitnah tersebut dakwa Dr Yunus juga bermaksud bahawa beliau adalah calon 'tangkap muat' dan beliau adalah calon yang berjuang berdasarkan emosi. Kata-kata yang didakwa fitnah itu disiarkan sehari sebelum Pilihan Raya Umum 2004 yang mengakibatkan Dr Yunus tidak berupaya menjawab tuduhan tersebut di akhbar.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and
now each time a comment is added I get three e-mails with the same
comment. Is there any way you can remove me from that service?
Bless you!

Here is my website - locksmith to open car door

oakleyses berkata...

new balance outlet, canada goose, ugg boots, mcm handbags, ugg soldes, herve leger, canada goose outlet, babyliss pro, uggs on sale, birkin bag, reebok shoes, vans outlet, instyler ionic styler, p90x workout, soccer shoes, mont blanc pens, abercrombie and fitch, uggs outlet, north face outlet, canada goose outlet, jimmy choo shoes, hollister, bottega veneta, lululemon outlet, asics shoes, chi flat iron, insanity workout, nike trainers, canada goose outlet, marc jacobs outlet, ugg, ugg outlet, wedding dresses, longchamp, valentino shoes, north face jackets, rolex watches, soccer jerseys, nike huarache, nfl jerseys, roshe run, giuseppe zanotti, beats headphones, mac cosmetics, ferragamo shoes, ghd, celine handbags

oakleyses berkata...

karen millen, hollister, moncler, louis vuitton canada, toms outlet, converse, air max, moncler outlet, pandora charms, gucci, pandora uk, uggs canada, pandora jewelry, parajumpers outlet, nike air max, converse shoes, vans, coach outlet, ray ban, ugg, moncler, thomas sabo uk, hollister canada, baseball bats, canada goose pas cher, moncler, swarovski uk, moncler, canada goose uk, oakley, juicy couture outlet, timberland shoes, lancel, replica watches, supra shoes, links of london uk, juicy couture outlet, swarovski jewelry, iphone 6 case, canada goose, louboutin, ralph lauren, wedding dress, canada goose, montre femme, hollister clothing, moncler, moncler

yanmaneee berkata...

fila shoes
adidas nmd
air max 97
retro jordans
yeezy boost 350
off white nike
kd 10
golden goose sneakers
moncler jackets
nike shoes

yanmaneee berkata...

lebron 18
supreme new york
supreme t shirt
cheap jordans
yeezy sneakers
bape
golden goose
golden goose outlet
jordans shoes
curry 6

seseth berkata...

Related Site replica bags china sites gucci replica bags continue reading this Louis Vuitton fake Bags

tatut berkata...

y8u69x3x86 y4g93o5c01 h1h94i5j60 z7c80i6t22 z8d67a6j65 s9w74v8c68