KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Ogos 29, 2010

Kutip tandatangan bantahan: Pemuda PAS terus asak JPJ dan polis mansuh saman ekor!


Dalam usaha PAS memperkasakan Kempen Anti Saman Ekor (Kase), Dewan Pemuda PAS Pusat berjaya mengumpul seribu tandatangan rakyat dalam pelancaran kempen tandatangan membantah saman ekor di bazar Ramadan Keramat pada 22 Ogos baru-baru ini. Kempen yang berlangsung kira-kira satu jam itu diketuai oleh Ketuanya, Ustaz Nasrudin Hassan, diiringi setiausahanya, Khairul Faizi Ahmad Kamil.

Beliau berkata, Pemuda PAS mengambil inisiatif mengumpul tandatangan itu kerana mendengar banyak rintihan rakyat yang menjadi mangsa kepada saman ekor.

"Saman ekor yang dikenakan terhadap pengguna jalan raya ini merupakan satu kezaliman dan penindasan pihak berkuasa terhadap rakyat, " katanya ketika ditemui media. Tegasnya, setiap orang yang didakwa bersalah perlu diberi peluang membela diri, bukan terus mengenakan hukuman dan akhirnya rakyat yang terpaksa menanggung beban.

Beliau berkata, Pemuda PAS akan mengumpul sebanyak mungkin tandatangan dengan turun ke setiap negeri dan akan dilampirkan bersama memorandum untuk diserahkan kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Sementara itu, Khairul Faizi berkata, meskipun kerajaan telah mengumumkan untuk menangguhkan saman ekor sehingga bulan Februari tahun hadapan, ini tidak bererti ianya telah dihapuskan terus.

"Kemungkinan besar saman ekor akan diteruskan kembali selepas Februari 2011. Kami mengharapkan agar saman ekor ini akan terus dihapuskan selepas dari tarikh tersebut," katanya.

Pengunjung dan penjual di bazar berkenaan memberikan respons yang baik terhadap Pemuda PAS sewaktu mengedarkan borang tandatangan itu dan kempen berkenaan juga tidak diganggu pihak polis walaupun ada beberapa orang anggotanya dilihat meronda di kawasan berkenaan.

2 ulasan:

neighth berkata...

website here my link click for more info check here browse around this website see here now

staboush berkata...

pop over here replica gucci bags my sources high replica bags that site Fendi Dolabuy