KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Oktober 09, 2009

S Subramaniam seru penyokong MIC undi PAS untuk kesatuan tulen

TELOK KEMANG: Pengundi Bagan Pinang khususnya kaum India yang masih menyokong MIC perlu meninggalkan parti itu kerana ia terbukti dimonopoli untuk kepentingan Presidennya, Dato' Seri S.Samy Vellu sahaja.

Menurut bekas timbalan menteri kabinet, Dato' S.S.Subramaniam, tiada guna untuk berkhidmat bersama sebuah parti dan kepimpinan BN untuk kepentingan beberapa individu sahaja.

"Apa guna kita teruskan kerana ianya untuk kepentingan dua, tiga kerat sahaja dan mereka mengambil kesempatan untuk membolot kekayaan melalui rakyat dan negara," katanya dalam satu ceramah di Pusat Penyelarasan Jentera Operasi DAP Pilihan Raya Kecil Dun Bagan Pinang di Batu 9, Telok Kemang.

S Subramaniam yang telah 30 tahun berjuang bersama MIC berkata, beliau kesal selepas mengetahui perjuangan itu hanya untuk membantu Samy sahaja.

"Kita telah bagi banyak duit kepada MIC tetapi akhirnya kita dapat tahu semuanya diberikan kepda samy Vellu sahaja. Kenapa jadi begini?" soalnya.

Beliau juga menempelak konsep 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Razak sejak menjadi Perdana Menteri. Semua itu hanya omongan kosong untuk mengukuhkan BN yang ditolak rakyat.

"BN ada 14 parti komponen tetapi setiap parti komponen seperti MIC dan MCA ada dua kumpulan. Mereka sudah berpecah. Ini membuktikan tiada 1Malaysia dalam BN, tetapi ada 2Malaysia. Bagaimana boleh dikatakan 1Malaysia apabila parti dalam BN mengamalkan perkauman," ujarnya.

Oleh itu, tegas S Subramaniam lagi, jika ingin merasakan praktikal satu keluarga dan perpaduan, beliau menyeru agar pengundi Bagan Pinang mengundi calon Pakatan Rakyat, Zulkefly Mohamed Omar.

Rakyat Malaysia juga ujarnya perlu menolak calon BN yang secara terang-terangan terbukti bersalah akibat amalan rasuah.

Tiada ulasan: