KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Oktober 10, 2009

Kempen saat akhir Tok Guru Nik Aziz dapat sambutan

TELOK KEMANG: Kehadiran Mursyidul Am PAS, Dato' Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat nyata mendapat sambutan luar biasa di kalangan pengundi dan penyokong Pakatan Rakyat di Bagan Pinang.

Pada 8 Oktober lalu, seluruh Dun Bagan Pinang bagaikan 'berpesta' menyambut kehadiran tokoh tertinggi PAS yang juga Menteri Besar Kelantan ini apabila jalan raya dari Hospital Port Dickson menuju ke Telok Kemang sesak teruk.

Majlis Makan Malam Bersama Pengundi Cina di sebuah restoran di hadapan Marina World Resort nyata mendapat sambutan. Malah kehadiran penyokong Cina dan India yang begitu ramai membawa satu lembaran baru dalam dunia politik di Negeri Sembilan kepada PAS.

Ceramah yang turut menampilkan Tok Guru Nik Aziz antaranya di Markas Operasi DAP di Batu 9, Markas PAS Batu 6 1/2 dan di Pusat Ekspo Kenali Kelantan di Batu 4 nyata mendapat sambutan yang sangat baik.

Ada di kalangan anggota tentera, orang kampung yang tidak sabar-sabar menanti ceramah ulama tersohor itu tatkala beliau terpaksa menyelesaikan beberapa tugasan ceramah di beberapa tempat sekitar Bagan Pinang.

Kerajaan BN yang ada sekarang bukanlah sebuah kerajaan yang berteraskan Islam yang sebenar, katanya.

Mengimbau kembali 19 tahun dahulu apabila PAS memerintah Kelantan perkara pertama yang dilakukan beliau ialah memindahkan semua duit kerajaan negeri dari bank konvensional ke Bank Islam sebagai menuruti kehendak syariat Islam.

Tok Guru Nik Aziz juga sudi melawat tapak Expo Kenali Kelantan yang dianjurkan Urusetia Penerangan Kerajaan Kelantan yang diadakan di perkarangan rumah Pak Din di Kg. Bagan Pinang.

Tujuan pameran ini sebagai menunjukkan bukti pembangunan negeri Kelantan sepanjang 19 tahun di bawah pemerintah kepimpinan ulama. Di akhir ceramah beliau sempat berpantun "Undi PAS dapat pahala, undi Umno dapat bala".

Tiada ulasan: