KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Oktober 09, 2009

Ketua Putera Umno, Azeez Rahim bohong dan sengaja cetus provokasi

KETUA Putera Umno, Dato' Abdul Azeez Abdul Rahim berbohong apabila mendakwa beliau dipukul oleh sembilan pemuda PAS semasa hari Pilihan Raya Kecil Dun Bagan Pinang, 3 Oktober lalu.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayob mendakwa Ketua Putera Umno itu hanya mereka-reka cerita yang dia dipukul oleh penyokong pembangkang sewaktu penamaan calon Sabtu lepas.

"Beliau datang dekat saya. Saya lihat dengan mata kepala saya, dengar dengan telinga saya, dia (Azeez) kata dipukul oleh sembilan orang pemuda PAS," cerita Salahuddin mengimbas pertemuan mereka selepas kejadian itu pada hari penamaan calon.

"Bayangkan kalau sembilan orang yang pukul, mesti ada berlaku kesan tumbukan lebam. Azeez datang dekat saya semalam (3 Oktober) untuk berjumpa, tetapi saya sendiri tengok baju putihnya bersih, senyumannya menarik. Saya pegang pipi dia tanya betulkah kena pukul?

"Dia (Azeez) jawab ya. Tapi saya tengok tak nampak apa-apa kesan. Ini menunjukkan Azeez berbohong kepada rakyat dan media. Beliau bercakap bohong. Azeez merupakan tokoh provokasi Umno," tegasnya.

Salahuddin mengulas dakwaan Dato' Abdul Azeez Abdul Rahim yang juga ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno yang dia telah dipukul oleh penyokong PAS. Bercakap dalam satu sidang akhbar, Salahuddin menyifatkan dakwaan Azeez itu sebagai satu pembohongan untuk mengelirukan rakyat.

Menurut Salahuddin, pada Pilihan Raya Kecil Kuala Terenganu, Azeez pernah langgar undang-undang masuk dalam kawasan pengundi. Dia sengaja mencetuskan kontroversi bagi mnedapatkan publisiti murahan.

"Jangan percayalah auta Azeez dipukul 9 orang. Dia sengaja lalu di kawasan yang sudah diwartakan SPR dan polis untuk Pakatan Rakyat. Apa niat dia memasuki kumpulan penyokong pembangkang itu?" tanya Salahuddin.

Dalam laporan akhbar harian, Azeez kononnya dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) 4 Oktober lalu, sehari selepas penaman calon setelah cedera di muka, leher dan tengkok ekoran insiden ditumbuk penyokong PAS.

Azeez dalam kenyataanya mendakwa mengalami kecederaan di muka dan leher sewaktu melindungi Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Dato Ismail Sabri Yaakob dari dipukul.

Bagaimanapun, PAS menyifatkan Azeez berbohong bagi tujuan mengutip keuntungan politik di Bagan Pinang dan untuk kepentingan politiknya sendiri.

Tiada ulasan: